Sniken_123 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Hei Har en god del problemer med pcen fortiden. Skjønner ikke hvodan alle dise kom. Er vel bare til å remse opp problemene... Problem 1: Pcen starter ikke skikelig opp, den bare fryser her... Problem 2: Pcen går ikke på. Etter å ha trykt et par ganger på på knappen går den endelig på. Etter det starter som oftest "Problem 1" Problem 3: Etter at pcen har vert uten strøm en stund (stikkontakt koblet ut), kansje bare over natten, går den ikke på. Etter å ha trykt mellom 30-60 går den på. Da kommer "prob. 1" igjen. Så jeg tar den av og på igjen, men den går ikke på før etter ca 10-20 trykkk på på knappen. Dette må oftest gjentas et par ganger før den starter skikkelig. Problem 4: Etter å ha reistalert ZoneAlarm kommer dette opp i oppstarten... og jeg kommer bare inn på pcen i sikkerhets modus. Der må jeg slette ZoneAlarm og da forsvinner blåskjermen fra oppstarten. (Merkelig problem, har jo alltid hatt ZoneAlarm på pcen) Problem 5: (en stund siden dette har skjed) Lignende blåskjerm som i problem 4, med noe minne greier kommer opp når som helst, under spilling, ser på film eller bare når jeg surfer. Så... Det var de "få" problemene mine. Er den noen som har en anelse om hvordan jeg kan gjøre pc hverdagen min enklere? Endret 27. juli 2007 av Sniken_123 Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Tror ikke det hjelper... Er vel ikke typiske harddisk feil? Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vet ikke. men prøv det først. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Ingen andre som har noen forslag? Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 første feilmeldingen fikk meg til å tenke på at det er noe galt med prosessoren din.... men søkte litt på google på bluescreenen din, og da fikk jeg opp dette Vet ikke om det er til noe hjelp, men verdt et forsøk;) Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 hmm... første ting jeg skal gjøre imorgen. Begynner å bli litt trøtt her *gjesp* Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Ingenting på den samsung siden som reparerer harddisk. Bare et prog som gjør at pcen finner harddisken og et som sletter alt på harddisk Lenke til kommentar
vgard Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Kan kanskje være biosbatteri som har tatt kvelden? Har erfart endel snåle uforklarlige feil selv med kaputt biosbatteri. Men da ble også dato og sånt tilbakestilt når pc'en var av en stund. Ellers har ikke jeg peil. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Hva er problemet med å reformatere? Det beste hadde jo vært å prøve det, men først så kan du jo prøve og kjøre chkdsk. Endret 5. juli 2007 av Submoose Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Skjønner som sagt ikke hvorfor du ikke kan prøve og formatere istedenfor og prøve alle andre værdens ting.. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 sjekk kondensatorne på hket... jeg har opplevd dette sjøl og lest om dette og dette hørest som kondensatorene kan være ødelakte.. Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Skjønner som sagt ikke hvorfor du ikke kan prøve og formatere istedenfor og prøve alle andre værdens ting.. 9010657[/snapback] Kanskje pga at maskinen henger før HD er i det hele initialisert? Om det der er noe software feil så må det være bios. Men siden det er startet senere er det nok HW. Dårlig PSU og eller HK var det første jeg tenkte når han sier han må slå på pc-bryteren 100ganger Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Nå begynner vi å snakke her... Går det an å teste om PSU eller HK er noe gale med? kansje se det? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 ja, har du en annen pc kan du teste ram, psu og cpu på den andre.. men se etter sprengte kondensatorer rundt cpu da kan du fastslå det. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Hadde du sprengt en kodensator hadde du lukta det... Endret 5. juli 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hadde du sprengt en kodensator hadde du lukta det... 9011001[/snapback] nja ikke alltid(feilprod).. men det lukter d gjør d Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg tenkte øyeblikkelig på defekt ram/chipset.. Prøvd andre minnebrikker, evt ta det ut og sette de inn igjen? Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Av og til hjelper det å ta ut og inn ram, men som oftest ikke. Kan ikke se noe gale med kondensatorene på HK. Har ingen andre PSU'er som jeg kan teste med heller... Er det sansynelig at det er PSU som er defekt? Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Prøv og bytt spottene ram brikkene sitter i.. sett begge ram brikkene i to nye slotter.. har funka for meg engang.. Kan du høre noen feilmelding..? Da rammen min fucka seg skreik hovedkortet mitt et eller annet memory fail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå