Eon83 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Når jeg skur på maskinen så får den strøm i sikra 5-10 sekunder. På den tiden starter viftene som IKKE er koblet til hovedkortet og spinne, og PCen lager den vanlige duringen som kommer like etter du skru på powerknappen. Merk at ingen vifter koblet til hovedkortet går rundt. Så kuttes strømmen, og maskinen skur seg av noen sekunder før den booter opp igjen. Slik står den uendelig til jeg tar strømkabelen. Merk at akkuratt i det strømmen kuttes er det litt bevegelse i CPU viften og den bakre chassis viften, begge koblet til hovedkortet. Jeg har testet PSUen på en annen PC og den virker helt fint. Jeg går derfor ut ifra at problemet er CPU eller Hovedkort, men hvilke? Hovedkort er vel kanskje det mest sannsynlige? Lenke til kommentar
torokris Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Mest trolig det ja. Har ikke vært borti at CPU lager slike problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Antagelig reagerer PSU'en på en kortslutning. Sjekk at ikke noe kommer f.eks ned på hk'et og kortslutter greia. Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) PSUen funker jo fint i en anne maskin, kan det virkelig være problemet da? Jeg skal koble den opp i den orginale igjen og se hva som skjer,. EDIT: Nei, ingenting som tar borti noe det ikke skal. Problemeter det samme. Jeg trodde i utgangspunket det lyste på hovedkortet, men jeg ser det er GFX kortet som gir fra seg en liten LED under oppstart. Ingen lys på selve hovedkortet. Endret 3. juli 2007 av SG_Discoking Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 PSUen funker jo fint i en anne maskin, kan det virkelig være problemet da? Øh? Den SKAL slå av strømmen ved kortsluttning, det er en del ATX standarden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå