Gå til innhold

Fotoveske til FZ50


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er korrekt sted men satser her. Pga. dårlig vær har jeg utsatt avgang på tur.

 

Riktignok ser det ut til at været ikke blir så mye bedre før slutten av uken. Det som er spørsmålet er anbefalinger til en god fotoveske som også er vanntett om det plutselig skulle pøse ned. Jeg har kikket på en del vesker i dag men det er greit å få noen tips og råd om hva som er lurt.

 

Ønsker til veska.

- at den er noe polstret om jeg skulle gå skikkelig på trynet på glatte steiner (fjellsko medbringes)

- At den er AllWeather og vanntett

- At den evt kan henge under høyra arm/på hofte (kan ikke ha ryggsekk pga annen ryggsekk).

- at den har god plass til FZ50, samt noen ekstra batterier, minnekort og evt. objektivrens utstyr(må kjøpe noe lurt her).

 

Ellers vet jeg ikke hva slags åpning som vil være mest praktisk, men det har dere sikkert noen lure tips om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne, f.eks., Lowepro Toploader 65 AW

AW står for All-Weather, den har en innebygget regnhette til å tre over vesken. Det er en "snuteveske", som bør passe greit til FZ50. Jeg har en Lowepro selv, en Topload Zoom 1, litt mindre men uten regntrekk, der går mitt FZ30 perfekt nedi. 65 AW ser litt større ut riktignok, så det spørs litt hvor stort du aksepterer. Kikker du gjennom Lowepro-siden, ser du iallfall litt om utvalget. Min har også en "karnapp" på utsiden, men god plass til batterier, minnekort og et mikrostativ.

Lenke til kommentar

Den så faktisk veldig ok ut og den har mange muligheter for å festes på kroppen, det liker jeg. Tror nok er perfekt størrelse til FZ50.

 

Nå om dagen regner det så mye og jeg er ikke sikker på hvor mye "fuktighet" FZ50 tåler så jeg har holdt meg inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...