lysbryter Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har forsøkt å låse opp min XP1700+, men det gikk ikke. Jeg har lest div. guider på nettet som forteller om bruk av et multimeter for å sjekke om arbeidet er vellykket. Men HVA gjør du med multimeteret? Jeg er ingen elektriker, så fint om noen kan forklare hvordan jeg kan bruke dette. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 jeg vet ikke hvordan du skal bruke voltmeteret, men jeg tror jeg vet hva feilen kan være. Da jeg låste opp min cpu fungerte det ikke den første gangen. da jeg så på cpu så jeg at limet som jeg hadde hatt i det laserkuttette sporet stakk minst 1 mm opp.jeg tok en kniv å skrapte vekk det verste.deretter tokk jeg et pussepappir (360) og pusset over for å få det helt jevnt. så tokk jeg på litt ekstra elektrisk ledende maling og fyrte opp pcn.helt vellykket Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 meningen med multimetret, er at du skal ohm'e mellom punktene på bridgene. det vil si at du skal måle om det er resistans mellom punktene, hvis det er masse resistans, så har du ikke god nok kontakt, og må prøve igjen hvis bridgene hadde vært originalt lukket, så hadde det vært resistans på 0 i praksis, er det du skal gjøre, at du setter multimeteret til å måle motstandresistansohm, og sette målestavene på begge endene av "streken" som du har laget med ledende lakk, viser multimetret 0 eller annet liiiiite tall, er du godt på vei håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Svart ledning skal på kontakten der det står commen eller bilde av et jordtegn og den andre skal plaseres der det er bilde av ohn (Kan se ut som en merklig sopp). sett inn på laveste måleområde for ohn og kortslutt pinnene. Har du gjort det rikdig vil det stå 0.0 Ohm på multimeteret. Gjør det det så sett den ene pinnen på det ene punktet og den andre på de andre punktet (Som er over værandre). DA vil du se om det er forbindelse mellom bruene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå