Pekanorth Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg redigerer som smått på fritida da jeg har et DV-kamera. Problemet ligger i at en time med film tatt direkte inn på PCn tar ca. 13GB. Det i seg selv er ikke noe problem mtp. min plass, men når jeg skal legge ut en redigert film bør den være litt liten. Jeg bruker Adobe Premiere til å redigere med, men alle komprimerings-program jeg har brukt takler ikke fading av bl.a tekst eller stillbilde av kun tekst. (er kanskje flere ting den ikke takler, men her jeg har lagt merke til problemet mest) Det ferdige resultatet hopper og kommer totalt ut av synk med lyden. Har noen en fin løsning på dette eller bør jeg bare begynne å komprimere alt før jeg starter å redigere? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Du bør ikkje komprimere før redigering. Kva format vil du ha videoen i? Er det Windows Media, og Adobe Media Encoder (Ligg under File --> Export) ikkje gjev gode nok resultat, kan du prøve med Windows Media Encoder. Er det XviD/DivX, kan AutoGK vere eit fint alternativ, det er enkelt og greit, og skal gje gode resultat. Alternativt kan du bruke Virtualdub for komprimering med XviD, DivX eller , X264. AutoGK treng ingen nærare forklaring når det gjeld framgangsmåte, framgangsmåte i Virtualdub for XviD og x264 finn du her (skrive av JohndoeMAKT). Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Takk for info. Skal prøve å lage en testvideo og komprimere og se om samme feil oppstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå