V-by Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei. Jeg skal ta og flytte over alt fra en pc, til en annen. Blandt annet mailen. Så hvor finner jeg mailen som ligger i innboksen (hvis dette blir lagret lokalt), og kontaktlista? Og andre ting hvis jeg trenger det. Må ha alt. Infoen til hvordan jeg setter opp e-post kontoen finner jeg lett, men ikke resten. takker for svar Lenke til kommentar
IP Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Under file-menyen i Oulook fins muligeter for å eksportere og importere e-post. Prøv å eksporter den eksisterende kontoen din. Eksporten tar vare på e-post og kontakter. Importer på ny maskin. IP Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Har ikke pc-ene her, skal gjøre det i morgen, og orker ikke stresse med å ikke få det til da Men da vil jeg få en fil jeg bare åpner på den nye maskina, og da vil instillinger, mail og kontakter og slikt legge seg inn automatisk? Lenke til kommentar
IP Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har ikke pc-ene her, skal gjøre det i morgen, og orker ikke stresse med å ikke få det til da Men da vil jeg få en fil jeg bare åpner på den nye maskina, og da vil instillinger, mail og kontakter og slikt legge seg inn automatisk? 8997397[/snapback] Ja, etter eksporten får du ei fil du kan importere på den nye pc'n (I Outlook: file->import and export) IP Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Mail-filen heter som oftest outlook.pst. Inneholder også kalenderdata. Denne er ikke søkbar, da den enten ligger under documents and settings eller programdata. Hvordan finne: -Start outlook. -Gå på "Verktøy" - "Alternativer". -Gå på arket "oppsett av epost". -Klikk knappen "Datafiler". Her skal det stå hvor filen er lagret. Gå så inn i utforsker og kopier ut denne fila. Edit: Personlig lagrer jeg denne fila på en annen disk enn operativsystemet. Praktisk å ha kontroll på denne fila, spesielt ved krasj og sånt. Den er også lett å glemme ved formatering og reinstall av windows. Svein. Endret 3. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå