ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Alle vet at denne høsten blir über når det gjelder gaming, og jeg vil kjøre alle spille på MAX ULTRA high settings. Once a graphic whore, always an graphic whore Elsker smooth grafikk, så derfor nytt skjermkort. Dere kan se i signaturen min hvilke andre komponenter jeg har. Og bare så det er sagt, jeg kjører BF2 på high settings med det oppsettet Men tviler sterkt på at spill som Crysis, CoD4, Assasin's Creed osv blir kjørt på max med dette skjermkortet. Så noen forslag? Det må kunne kjøre Crysis og alle andre grafikk krevende spill på ultra maximum. Men er ute etter det billigste selfølgelig. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Du er ute det billigste, men som kan kjøre crysis på "ultra maximum" Litt motsigende, her må du punge ut med en del penger, hvor høyt er budsjettet? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Kanskje feiloppfatning, men det jeg mener er at jeg ikke vil kjøpe et skjermkort som kan kjøre Crysis på ultra high x2. Skjønner? Ute etter et bra kort som samtidig er billig. Er vel det alle er ute etter egentlig? Tja, budsjett. Det spørs utifra hva dere mener. Vil nødig bestille et 8800GTS 320 og oppdage at jeg IKKE kjører Crysis på ultra high... Igjen: Jeg eeelsker ultra grafikk! Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg tenkte som deg, og kjøpte et 8800 GTX som sannsynligvis vil tilfredstille meg i 12-18 mnd. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Hvilket system har du? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Alle vet at denne høsten blir über når det gjelder gaming, og jeg vil kjøre alle spille på MAX ULTRA high settings. Once a graphic whore, always an graphic whore Elsker smooth grafikk, så derfor nytt skjermkort. Dere kan se i signaturen min hvilke andre komponenter jeg har. Og bare så det er sagt, jeg kjører BF2 på high settings med det oppsettet Men tviler sterkt på at spill som Crysis, CoD4, Assasin's Creed osv blir kjørt på max med dette skjermkortet. Så noen forslag? Det må kunne kjøre Crysis og alle andre grafikk krevende spill på ultra maximum. Men er ute etter det billigste selfølgelig. 8994225[/snapback] Kjøp et 8800GTX brukt på bruktmarkedet. Som f.eks her : http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=91680 EDIT: Så at du skulla ha nytt nå. Mener du nytt, rett fra fabrikk ? Endret 3. juli 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Trenger ikke være det, regner med at et brukt 8800GTX yter like bra som et fabrikat av 8800GTX. Så GTS versjonen ville bli for lite til å dra crysis på ultra med det systemet jeg har? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Trenger ikke være det, regner med at et brukt 8800GTX yter like bra som et fabrikat av 8800GTX. Så GTS versjonen ville bli for lite til å dra crysis på ultra med det systemet jeg har? 8995429[/snapback] som sagt før, GTS yter dårligere enn GTX Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Trenger ikke være det, regner med at et brukt 8800GTX yter like bra som et fabrikat av 8800GTX. Så GTS versjonen ville bli for lite til å dra crysis på ultra med det systemet jeg har? 8995429[/snapback] som sagt før, GTS yter dårligere enn GTX 8995442[/snapback] Men klarer resten av innmaten hans å utnytte et GTX? Tror ærlig talt det blir totalt overkill i forhold til resten av maskinen, og at det ville være bedre å gå for et GTS og heller oppgradere resten av maskina også. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Men offtopic. Jeg har P5W Dh Deluxe. Jeg har et 8800GTX under vei og Quad core Q6600 den 22. juli eller senere siden "GO" tingen bli bedre. Resten av systemet blir 2GB RAM av typen GeiL DDR2 6400Ultra 800MHz 4-4-4-12. Klarer en 520 w å kjøre dette ? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tenkt til å kjøpe tilnærmet det samme, men ville kanskje gått får en litt større PSU, mest for sikkerhets skyld, kommer litt på hvilken du har sett på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320183 Hiper har fått mye skryt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335082 Selv skal jeg kjøpe den tror jeg Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Blææh, blir dyrt om jeg skal oppgradere CPU også. I tillegg er det ikke lurt å oppgradere til en X2 cpu når som intel core leder ann. Det betyr nytt hk og minne... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Blææh, blir dyrt om jeg skal oppgradere CPU også. I tillegg er det ikke lurt å oppgradere til en X2 cpu når som intel core leder ann. Det betyr nytt hk og minne... 8995887[/snapback] Blir det ja, men det er nok nada poeng å kjøpe et gtx så. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Men offtopic. Jeg har P5W Dh Deluxe. Jeg har et 8800GTX under vei og Quad core Q6600 den 22. juli eller senere siden "GO" tingen bli bedre. Resten av systemet blir 2GB RAM av typen GeiL DDR2 6400Ultra 800MHz 4-4-4-12. Klarer en 520 w å kjøre dette ? 8995515[/snapback] Skal nok gå greit, med mindre du har maskinen proppet full med disker o.l. Ta en titt her: http://www.hardware.no/guider/stromforsyni...tt_er_nok/39448 Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=58909 holder lenge den og er 2000 .- billiger en GTX kort Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=58909 holder lenge den og er 2000 .- billiger en GTX kort 8996258[/snapback] Ja, eller 320MB versjonen også for den del, hvis man ikke spiller på fryktelig høye oppløsninger Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Blææh, blir dyrt om jeg skal oppgradere CPU også. I tillegg er det ikke lurt å oppgradere til en X2 cpu når som intel core leder ann. Det betyr nytt hk og minne... 8995887[/snapback] Blir det ja, men det er nok nada poeng å kjøpe et gtx så. 8996160[/snapback] Så Crysis krever mye av CPU? Trodde jeg skulle klare meg fint med min gamle, så lenge et ultra skjermkort kom inni boksen... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Blææh, blir dyrt om jeg skal oppgradere CPU også. I tillegg er det ikke lurt å oppgradere til en X2 cpu når som intel core leder ann. Det betyr nytt hk og minne... 8995887[/snapback] Blir det ja, men det er nok nada poeng å kjøpe et gtx så. 8996160[/snapback] Så Crysis krever mye av CPU? Trodde jeg skulle klare meg fint med min gamle, så lenge et ultra skjermkort kom inni boksen... 8997318[/snapback] Skjermkortet er helt klart den viktigste komponenten når det kommer til spilling, men du er nødt til å ha et ellers oppegående system også for å kunne dra nytte av skjermkortet. Så du kan nok ikke regne med å spille Crysis og andre nye spill på full pupp selvom du hiver inn et GTX nei. Man sier at tom en uklokka E6600 ikke klarer å dra fullt nytte av det kortet. Er sikkert andre her på forumet som kan gi deg en grundigere forklaring på hvorfor fordet. Edit: Men å si at det ikke er lurt å oppgradere til x2 fordi Intel leder ytelseskappløpet blir litt merkelig synes jeg. Er jo ikke fordi x2 yter dårlig heller og det er stadig mye ytelse for pengene. Er mer skeptisk til det faktumet at du sitter på et socket 939 HK som er ved å forsvinne. Endret 3. juli 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå