maritimeD70 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Foto er fra en elv som renner ut i Thai Gulfen. Det er ca 100 m ut til sjøen, (vi ser "oppover" i elven). Restene av en båt til høyre i foto synes jeg var litt artig, forstevnen er fortsatt på plass. Her burde det være skrot nok for å ikke forbinde dette med et postkort. Foto er kun Kroppet i PS2. Noen data: D70s, 18 -200 VR, 1/80s, F11, ISO 200, aperture priority. Kommentarer er velkommen. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Den ene båten mangler en front, litt dumt å fjerne den når nesten hele båten vises i bildet. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal si om bildet Men du burde nok finne et annet program å croppe/resize med, kvaliteten på bildet var litt merkelig. Endret 3. juli 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Foto er fra en elv som renner ut i Thai Gulfen. Det er ca 100 m ut til sjøen, (vi ser "oppover" i elven). Restene av en båt til høyre i foto synes jeg var litt artig, forstevnen er fortsatt på plass. Her burde det være skrot nok for å ikke forbinde dette med et postkort. Foto er kun Kroppet i PS2. Noen data: D70s, 18 -200 VR, 1/80s, F11, ISO 200, aperture priority. Kommentarer er velkommen. 8994048[/snapback] kult bilde!! har ikk peil på bilder, men en annen vinkel? litt høyere opp? mvh toball;) Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Den ene båten mangler en front, litt dumt å fjerne den når nesten hele båten vises i bildet. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal si om bildet Men du burde nok finne et annet program å croppe/resize med, kvaliteten på bildet var litt merkelig. 8994079[/snapback] Ja jeg ser det nå, noe har skjedd med kvaliteten. Det ble også resized i PS2. Skal sjekke hva som kan ha skjedd. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det er mulig det er noe galt med bildet, men jeg velger å overse det, siden andre har tatt opp temaet. Synes bildet er et fint bilde, som gir meg lyst til å reise igjen. Det er ikke noe spesielt bilde, mer et vanlig reportasjebilde. Det gjør likevel jobben sin, selv om det har noen tekniske feil. Jeg tror f.eks. jeg ville løst det med den båten som er litt klippet på en annen måte, men det er ikke sikkert. Det kan også hende at jeg ville gitt blaffen, som jeg ofte gjør. Jeg ville nok ha beskjært ved den pinnen som stikker opp i baugen på den nærmeste båten, slik at mer av den omtalt båten ble klippet bort. Da ville valg av utsnitt sett mer bevisst ut, og kanskje skapt mer harmoni i komposisjonen. Du ville også blitt kvitt noe mer fnask på den måten, og da tenker jeg på det rotet omtrent i midten av venstre kant. Forsøk det, så sitter nok bildet slik det skal. Da blir det heller ikke så baktungt. Ellers synes jeg bildet er fint, og mitt forslag til forandring er ikke nødvendig for at jeg skal synes det. Dette er det jeg ser for meg. Edit: Bilde slettet. Det var likevel nesten make til den crop'en som maritimeD70 presenterer i neste post. Endret 28. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg forsøker på ny. Denne gang har jeg foretatt samme behandling i Bibble i stedet for PS2. Jeg håper kvaliteten ble noe bedre. Jeg er enig i den foreslåtte kroppingen og ha utført den. Takk for tips og kommentarer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 For meg fikk bildet et litt mer klassisk preg nå, for sideforholdet er omtrent som med 6x7. Du croppet litt hardere enn det jeg valgte, men det er kanskje like fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå