Bjonski Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hallo, var ute i dag og tok noen bilder. Jeg hadde lukkertiden på 1/1250, F5.6 og iso 80. Skjermen på kameraet tok fine lyse bilder.. Jeg kom hjem, lastet de inn på pcen.. Da oppdaget jeg at bildene var mørke og dårlige. Angret litt på valg av lukkertid osv, men skjermen på kameraet lurte meg nok en del. Jeg begynte å redigere bildene litt i Photoshop og kom fram til dette: Bildene er redigert slik med vilje pga jeg synes de ble bra sånn. Siste bildet minner litt om et typisk bilde på DVD-cover, bare et størrelsen er annerledes. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det ser ut som om du har lagt til en del støy, og det var et lurt valg. Det skjuler på ene siden evt tekniske svakheter i formatet, og det gir bildet en annerledes look. Jeg synes dette er en god utnytting av to bilder, som kanskje var litt kjedelige i utgangspunkte. Synes bildene har tiltalende utseende, med en fin struktur i himmelen i det første bildet. Det samme gjelder også for det andre bildet, som ville vært helt jalla i en streit fargevariant, grunnet den optisk fortegningen. Det er ikke så mye mer å si om disse bildene for meg, sett bort fra å kommentere rammene. De er litt spesielle, med tykkere topp og bunn. Uvanlig valg, men etter hvert som jeg lar bildene hvile på dem, så synes jeg faktisk at de har en fin effekt. For store er de i alle fall ikke. Eneste pirk må være at du har med signaturen din, i form av en standard-font som skal etterligne håndskrift. Det blir litt for mye Ikea for meg, fordi en påtrykt signatur er het verdiløs som sådan. Hensikten med en signatur er egentlig å verifisere at bildet er en genuin kopi fra kunstneren. Da skjønner du sikkert hvor jeg vil hen. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Takk takk Eneste pirk må være at du har med signaturen din, i form av en standard-font som skal etterligne håndskrift. Det blir litt for mye Ikea for meg, fordi en påtrykt signatur er het verdiløs som sådan. Hensikten med en signatur er egentlig å verifisere at bildet er en genuin kopi fra kunstneren. Da skjønner du sikkert hvor jeg vil hen. 8994234[/snapback] Jeg har ingen måter å få min håndskrift inn på bildet, derfor valgte jeg en font jeg likte passe godt. Kunne jo fjernet signaturen, men siden jeg har blitt frastjelt bilder før så valgte jeg å ha den med. Rammene ble jeg også fornøyd med Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg forstår. Så lenge jeg ikke får frastjålet en fil som er stor nok til å lage en skikkelig print, så bekymrer det ikke meg at noen prøver å lyve på seg mine verk. Jeg kan uansett bevise at de er mine. Plagiat og piratkopiering av musikk er også et problem som jeg kan rammes av, men det plager meg ikke så mye heller. I det hele tatt er jeg en lite plaget person, ha ha. Hvor fra ble bildene stjålet, og hvor dukket de opp? Anmeldte du forholdet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har ingen måter å få min håndskrift inn på bildet, Skriv signaturen på eit ark, scan/ta bilete av den, opne i PS og lag ein pensel av den, slik. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Hvor fra ble bildene stjålet, og hvor dukket de opp? Anmeldte du forholdet? Var ikke noe å anmelde da brukeren ble bannet fra forumet hvor han la de ut. Dessuten var det bilder fra flightsim, så er ikke så stort. Skal enten fjerne signaturen på neste bilder, eller skrive min egen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå