Gå til innhold

PC til 18k - Trenger tips

Anbefalte innlegg

Hey.

Starter som lærling i midten av August og det har seg sånn at lærlingene på den plassen jeg skal starte som lærling på får bygge seg en pc til rundt 18k på bedriftens regning.

Jeg har leita litt rundt og tror jeg har kommet fram til et ganske godt oppsett.

Mitt forslag ser SLIK ut.

I August regner jeg med at alt dette vil ligge på rundt 16500-17000.

Jeg satser på å handle at fra en plass, slik at det blir enklere med bestillingene mht. frakt etc. Komplett og Amentio er da et bra alternativ til denne handlevognen.

Jeg vil ha en rask PC som kjører alt laggfritt, den skal være stillegående og skal være stilig å se på.

Vi skal ikke bygge før i August så prisene på Intel Core 2 Quad Q6600 har gått betraktelig ned til i overkant av 2k.

Jeg lurer litt på rammen, skal jeg gå for andre brikker, skal jeg kjøre på med 4gb eller...?

Et annet kabinett kan også være aktuelt, men det går litt på nettbutikken, hvor jeg handler fra, men det skal være stilig og bra lufting på det.

Tror jeg kjører RAID0 på 1 TB istedefor å kjøre raptor.

Skjermkortet tror jeg vil holde foreløbig, jeg vil trolig kjøpe en til 20" skjerm.

Jeg kan jo også eventuelt utvide med et til skjermkort hvis det blir behov for det.

Kom med innvendinger om hva jeg bør skifte ut og legge til, men husk 18 k limit :thumbup:

~Leanfear~

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endret litt på oppsettet.

NY Handlevogn..

Jeg tror sjefen blir å skurre litt på Ultra kortet, i og med at det er det dyreste, så jeg velger å gå ned til et gtx kort. Tar hellerAsus GeForce 8800 GTX

Har også endret på minnet, går for billigere og kjører istede på med 4 gb. Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Jeg lurte på å kjøre med 1 raptor og 1 500 gb disk, men raptor diskene har jo en drepende pris.

Hva tror dere, vil dette passe bra sammen?

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Kan godt kjøpe 2 stk av de 2gb settene, kan aldri få for mye ram. Minne er av god kvalitet har jeg hørt, så ikke noe å skifte på der annet enn mer i så fall.

Ville gått for noe annet enn EVGA, venn av meg jobber på komplett.no og hater dem. De kommer ofte tilbake igjen, pga de må repareres.

Du kan skifte hd'ene mot https://prisguiden.no/product.php?productId=60818 Den er veldig god og i testene hardware.no hadde så gjorde den det veldig godt, lå på andre plass på nesten hver eneste test. Den slo faktisk raptoren på par steder. Tingen med raptor er at de har veldig god søke tid, men pga at de bruker den eldre sata-150 så er ikke overføringshastigheten like god som de nyere hardiskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...