Gå til innhold

EDGE - 100 Greatest Games Of All Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som alltid med slike lister, er eg ikkje einig. Mange av favorittane mine manglar, mange spel som eg ikkje meiner høyrer heime i nærleiken av topp 100 har fått ei ufortjent høg plassering. Kor er alle Gothic-spela? Kvifor er ikkje Final Fantasy VIII der? Kor er Quest for Glory 2? Eller Pirates!, eller Colonization? Kva gjer Oblivion oppe på 19.-plass? Og so vidare. Nei, eg seier meg einig med Bitex, sånne lister er berre tull. For å lage ei definitiv topp 100-liste, må ein ha objektive og målbare kriterier, og det finnast ikkje.

 

Dei kunne i det minste kalt det "Our 100 favourite games", eller noko slikt.

 

Kay

Lenke til kommentar

Umulig å lage noen "objektiv" liste selvsagt og det finnes ingen i verden som er 100% enig med listen. Men morsomt å se hva industrifolk og gamere har stemt opp på listen. Og vi kan vel alle være enig om at de 10-20 første er kvalitetstitler selv om de nødvendigvis ikke er personlige favoritter.

 

EDIT: Hadde vært morsomt å lage en topp100-liste basert på stemmer fra Gamer.no's medlemmer...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Må bare le av denne lista. At Final Fantasy XII er helt oppe på 8.plass, mens Final Fantasy VII ikke er topp 10, og Metal Gear Solid ikke er med på lista engang, sier sitt.

 

Latterlig.

8994611[/snapback]

Hey, du stjeler mine meninger!

Lenke til kommentar
The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time på første plass?

 

Hvor er Half-Life 1, Unreal Tournament spilla eller noen som helst av Tom Clancy spilla?

 

For noe bullshit

9003818[/snapback]

De spillene var gode, men langt fra LoZ OoT. Er visst flere some foretrekker adventure her. Ikke for å nevne, Ocarina of Time er jo nesten moderspillet av alle gode 3D spill :cool:

 

Det satt en standard.

Lenke til kommentar
Greit nok at folk lager lister, men jeg håper for all del at dett er en liste som 1 person har satt sammen, for værre liste skal letes lenge etter, og jeg tror nok neppe jeg er alene om det. Selv om førsteplassen kan jeg gjøre meg enig i. :)

8997486[/snapback]

 

Noen tusen lesere som har stemt, sammen med en haug spillutviklere + redaksjonen til Edge. Demokrati FTW.

 

Les mer om lista her: BBC

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

FF:XII fikk høyere plass enn FF:VII?? Liksom, XII var bra, men VII var kunst. lol

 

det at zelda kom på førsteplass var ingen overraskelse, da. Hver gang jeg blar gjennom en slik liste, forventer jeg alltid at zelda skal være der :p

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Latterlig, for en bullshit liste, Zelda på første plass? Ser ut som denne lista er ført opp av en haug Nintendo fanboys.  :hrm:

9016783[/snapback]

Du, Zelda: Ocarina of Time seiler øverst opp på utrolig mange slike lister, uavhenig om det er et Nintendo-spill eller ikke. Et vanvittig bra spill som ligger øverst på Gamerankings.

 

I tillegg var visst Zelda ifølge BBC både favoritten hos lesere og Edge selv.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...