Gå til innhold

Trailer: King's Bounty: The Legend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/King's_Bounty

Originalen kom i 1990. Den ble bundlet med "The Heroes of Might and Magic Compendium" (1998) som inneholdt Kings Bounty, HOMM, HOMM2 og HOMM2:The Price of Loyalty expansion, og fremsto som forgjenger og inspirasjon til HOMM serien. Så det er faktisk HOMM som er en KB klone ;)

edit: Det er 3DO / New World Computing som står bak både Heroes of Might and Magic serien og Kings Bounty (originalen) hvis det ikke kom frem av innlegget mitt

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg ikke har spilt H5 så mye da jeg gikk lei etter ett brett.

I forhold til 4ern så er det for det første synsvinkelen som irriterer meg. For det andre er det at du kan bruke Heroen i kamp (på både godt og vondt). For det tredje synes jeg grafikken i KBL minner mere om H2 enn de nyere spillene, mer tegneserie-aktig, noe jeg liker.

Overdrev kanskje med "100 hakk over", men jeg står fast ved at jeg foretrekker måten de gjorde ting på før 4ern. Det eneste jeg trekker fram som positivt i 4ern er skill/attribute-systemet. Elsket å avansere, og ha god kontroll på hvordan heroen skulle bli. I H3 var det litt for tilfeldig hvilke skills som ble tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig med at HMM har tapt seg. Selv gadd jeg ikke fullføre hverken 4 eller 5.

Her er det mye direkte rippet fra HMM så rart om ikke det vil være i konflikt med noen patenter. Håper det går bra, for dette er et spill jeg håper kan ta opp tråden etter HMM 3.

Lenke til kommentar
Her er det mye direkte rippet fra HMM så rart om ikke det vil være i konflikt med noen patenter. Håper det går bra, for dette er et spill jeg håper kan ta opp tråden etter HMM 3.

9003895[/snapback]

Det er ikke rart, da King's Bounty ble laget av samme folka bak MM og HoMM :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...