Singh tha king Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Kommer til å sitte omtrent 2-2.5m unna pcen (HTPC). Jeg skal spille, surfe, laste ned++ Svært viktig at det går an å spille bra ed den. Har akkurat nå en helt vanlig Logitech mus,(USB) som funker suverent! Også har jeg en Logitech Bluetooth mus som også er suveren, men er for tung! Har ikke mer 1000,- å bruke på mus og tastatur til sammen. Noe dere kan anbefale? Hva med den nye Microsoft tastaturet? Bør kunne kjøpes fra pcutstyr.no, er prisen betydelig mindre på komplett/stretto/netshop/mpx ++ så kjøper jeg heller derifra. edit: funker dette på så lang av stand? https://prisguiden.no/product.php?productId=64923 Endret 3. juli 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 De aller fleste trådløse mus/tastatur har en rekkevidde på 3-5m. Det kan selvfølgelig, under optimale forhold, fungere på lengere avstander også. Anbefaler deg å kjøpe blåtann om det er viktig for deg med god dekning. Da går det også på radio og er ikke avhengig av fri sikt og alt det der som er tilfelle for noen sett. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) hvilket bluetooth tatstur vil du/dere anbefale? Har faktisk en blueetooth mus hjemme, bruker den ikke noe særlig for den er raltiv tung, men det funker. Vil da helst ikke bruke mye mer enn 500,- på tastatur. EDIT: Bør helst ikke vær så breit. De enste ekstra knappene jeg trenger er de til volum. Kan godt ha et tastatur som ligner på bærbar tastatur. EDIT: Det tastature jeg har nå (trådløs)kan jeg ikke ta meg mer enn 1meter unna "mottakeren". Nå er tastaturet 3år gammel og følgte med pcen når jeg kjøpte den. Kanskje ikke trenger BT? EDIT: Noen grunn til at jeg ikke burde velge dette tatature med mus? https://prisguiden.no/product.php?productId=64923 Endret 3. juli 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=64923 Detter er altså: Logitech Cordless Desktop LX 710 Laser Er ikke laser bedre enn blueetooth? Har den like lang rekkevidde som bluetooth? For det ir tastaturet jeg har nå klarer ikke en rekkevidde mer enn 1 meter (under). Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Laser og bluetooth har ingenting med hverandre å gjøre: Laser er teknologien som musa bruker for å lese av underlaget den brukes på (altså det "lyset" under musa. Bluetooth er en overføringsteknologi som benytter seg av radiobølger. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 ahh...skjønner. MX900 musa jeg har nå har en utrolig rekkevidde! I hvert fall 3meter. Noen BT tastaturer med 2-3 meter rekkevidde? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 funker denne https://prisguiden.no/product.php?productId=35202 med windows vista premiuim? Står at er det er for windows media center, men er det ikke sånn at at alle vista versjonen har media center "innebygget"? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Windows Vista og Windows MCE er IKKE det samme, da MCE er en XP variant. Det står også at det tastaturet er for Windows XP MCE, og da tviler jeg på at det funker på Vista. Det har kommet et nytt tastatur som vel fungerer på vista. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 interessant. hvilket tastatur? har du link? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Siden størrelse på tastatur og avstand er viktig for deg(og dette er en HTPC) anbefaler jeg 'Ione p20' tangentbord med styrespake påmontert, veldig! lang rekkevidde (godt over 5 meter), fysisk lite og lett. Eneste som er litt upraktisk er styrespaken har en noe dårlig aksellerasjon/hastighet og da selv med raskeste oppsettet til win, men til litt surfing o.l. fungerer den fint. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå