Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jaguar X-type - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg er på biljakt og har nå kastet blikket på Jaguar X-type Executive sedan. Hvis vi bestemmer oss for denne bilen, blir det fra 2005 model og opp til helt ny.

Er det noen som har erfaring med Jaguar? Har lest noen tester og det kan virke som om x-type er et godt kjøp.

Hva med service og deler?

All info mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt Jaguar selv, men min onkel hadde en helt ny en for en stund siden. Iflg han var det den verste bilen han har hatt. Var stadig feil på den, og han måtte stadig inn til service.

Vet ikke i detaljer hva som var galt, men han sa at han ALDRI skulle ha en Jaguar igjen. Kan være han fikk en "mandagsbil", ikke vet jeg....

Lenke til kommentar

Kjenner en som har en XR8, og han har også masse små feil.

Den kuleste feilen han hadde på bilen var at elektronikken i førerstolen klikka da han var på autobanen i tyskland.

Setet gikk bananas, for og deretter dø ut :) Det kunne faktisk ha gått riktig ille.

Kjenner en annen jaguar eier som også klaget en del over småfeil.

Til slutt solgte han bilen da den var full av rust, og han ikke ønsket arb. Med å fikse den opp.

:)

Lenke til kommentar
Har ikke hatt Jaguar selv, men min onkel hadde en helt ny en for en stund siden. Iflg han var det den verste bilen han har hatt. Var stadig feil på den, og han måtte stadig inn til service.

Vet ikke i detaljer hva som var galt, men han sa at han ALDRI skulle ha en Jaguar igjen. Kan være han fikk en "mandagsbil", ikke vet jeg....

8993147[/snapback]

Hvilken Jaguar?

Den kuleste feilen han hadde på bilen var at elektronikken i førerstolen klikka da han var på autobanen i tyskland.

Setet gikk bananas, for og deretter dø ut :) Det kunne faktisk ha gått riktig ille.

Til slutt solgte han bilen da den var full av rust, og han ikke ønsket arb. Med å fikse den opp.

8993236[/snapback]

Antar du mener XK8? XK8, XJ og S-type er biler utviklet inhouse av Jaguar. Og i de tilfellene er det nok ikke umulig med noe shabby kvalitet.

Men X-type er faktisk ikke så mye mer enn en modifisert Ford Mondeo, det ville være litt merkelig om den skulle være så utrolig mye værre enn en Mondeo? :)

Lenke til kommentar

8993147[/snapback]

Hvilken Jaguar?

8993236[/snapback]

Antar du mener XK8? XK8, XJ og S-type er biler utviklet inhouse av Jaguar. Og i de tilfellene er det nok ikke umulig med noe shabby kvalitet.

Men X-type er faktisk ikke så mye mer enn en modifisert Ford Mondeo, det ville være litt merkelig om den skulle være så utrolig mye værre enn en Mondeo? :)

8993321[/snapback]

XKR var det, jeg mikset litt :) (måtte sjekke)

V8, og kompressor.. Kunne vært en morro bil det :)

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar

Hadde en som "skolebil" da jeg tok lappen. Først syns jeg den var helt jævlig å kjøre, men etter jeg fikk "lekt" meg litt og blitt vandt til den (i begynnelsen satt jeg der mest og var dritredd for å gjøre noe dumt siden kjørelæreren visste at jeg egentlig kunne kjøre ganske bra...ja, han var til tider en skummel mann), var det noe helt annet . På slutten likte jeg den faktisk ganske så godt...utenom styringen som jeg syns ble litt upresis, men så er det jo ingen sportsbil.

Når det kommer til kvalitet så aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Takk for gode innspill, folkens! Vi er ennå i tenkeboksen, faktisk litt mer nå :-) . Om vi våger oss på en Jaguar eller går for en "helgardering" og kjøper Passat, vel... Vi får se! Uansett blir det etter sommerferien. Så da får vår gamle, trofaste Audi 100 1991 model være med på enda en ferietur!

Lenke til kommentar
Takk for gode innspill, folkens! Vi er ennå i tenkeboksen, faktisk litt mer nå :-) .  Om vi våger oss på en Jaguar eller går for en "helgardering" og kjøper Passat, vel... Vi får se! Uansett blir det etter sommerferien. Så da får vår gamle, trofaste Audi 100 1991 model være med på enda en ferietur!

9011924[/snapback]

Dette er jo en fantastisk bil :) Hvorfor bytte ut?

Jeg har hatt to Audi100 tidligere. Er det siste karoseri?

Synes det er en av de peneste "vanlige" bilene fra begynnelsen av 90 tallet.

Denne er lik til min gammle. men jeg hadde 2.3l Quattro.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere deler Jaguar X-Type chassis med forrige generasjons Ford Mondeo. Det går for å være en temmelig god bil som i skulle være en direkte konkurrent til andre typiske entry-level premium biler som BMW 3-serie (E46), forrige Mercedes C-klasse, og Audi A4.

Nå har jo alle disse modellene kommet i en ny generasjon, og det spørs om ikke X-Type begynner å merke alderen satt opp mot enkelte av sine konkurrenter.

Før jeg eventuelt kjøpte en X-Type, ville jeg kikket på en tidlig BMW E90 3-serie, og faktisk også den nye Ford Mondeo. Disse ligger i samme prisklasse som en typisk 2005+ X-Type, og vil trolig gi mer "bang for the buck".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er jo en fantastisk bil :)    Hvorfor bytte ut?

Jeg har hatt to Audi100 tidligere. Er det siste karoseri?

Synes det er en av de peneste "vanlige" bilene fra begynnelsen av 90 tallet.

Denne er lik til min gammle. men jeg hadde 2.3l Quattro.

9014287[/snapback]

Du har så rett, Audien er en fantastisk bil! Er aldri noe tull med den! Ikke selv etter at jeg hadde kjørt noen km med røket registerreim for noen år siden, ble det noe kluss. Jeg trodde jeg kom til å få ei regning på fler foldige tusen, men neida! De skiftet bare reima, koblet dataen til og justerte litt. 2700,- kostet det hele! Så jeg har ikke voldsomt hastverk med å skifte ut. Men når det er sagt frister nybil...... En "ny" Audi A4/A6 er jo alltids aktuelt.........

Jeg er sikker på at utover sensommeren/høsten kommer flere biler til å friste så jeg kommer sikkert innom her for å be om råd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 15 år senere...

Jeg kjøpte meg en Jaguar X-type 4X4 automat, bensin, Executive sedan, 2008. Før jul. Aldri har livet vært herligere.💕🥰

På vinterføre bruker den 0.84 l pr.mil. For noen egenskaper samt comfort. Min har kun vært sommerkjørt og 0 rust! Gått 120.000 km. Selger den ALDRI. Deler har Autodock og Mekonomen billigere enn til min forrige Audi A4 1997 mod. 4 liter Castrol olje + filter kostet ca. 700,-Så at det er så dyrt med jaguar er bare en myte. 😝☺️🇳🇴👍🥳

Lenke til kommentar
FrozenFish skrev (På 3.7.2007 den 13.56):

Jeg er på biljakt og har nå kastet blikket på Jaguar X-type Executive sedan. Hvis vi bestemmer oss for denne bilen, blir det fra 2005 model og opp til helt ny.

Er det noen som har erfaring med Jaguar? Har lest noen tester og det kan virke som om x-type er et godt kjøp.

Hva med service og deler?

All info mottas med takk!

Screenshot_20221213_055834_Opera.jpg

20221216_202103.jpg

20221222_210556.jpg

Screenshot_20221213_055033_Opera.jpg

Screenshot_20221213_055254_Opera.jpg

Screenshot_20221213_055317_Opera.jpg

20221216_193716.jpg

Lenke til kommentar

Bildeler er rimelig på Mekonomen og Autodoc. 4 liter Castrol orginal olje × filter kostet ca. Kr. 700,- på mekonomen. På min 2,5 bensin går det litt over 6 liter inkl. filter.

Aldri forstått hvor herlig livet er etter jeg kjøpte min Jaguar X-Type. Byttet inn min så og si strøkne Audi A4, 2007 mod. Selger Aldri min Jaguar og Aldri er lenge....! 🥰💕🥳🇳🇴👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...