Big Tone Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei! Nå har det seg slik at vi har en del polls oppe nå om dagen, men jeg savner en: Verdens beste album. Ikke vokalist, band eller konsept album. Bare album. Regler:1. Man må si hvorfor albumet er verdens beste i din mening, ikke bare skrive " Opeth - Still Life " feks. 2. Her skal man skrive hva DU mener er det beste albumet, men om det blir en poll skal du ikke se bort fra at ditt album ikke blir med. Jeg kan gå først:P Verdens beste album er etter min mening Animals - Pink Floyd. Albumet er rått, bra teknisk sett, kjempe vokal og gir meg gåsehud igjennom hele albumet. Albumet har også en mening, eller samfunsmeninger. 12/10 Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Zen Arcade av Hüsker Dü er mitt definitive favorittalbum. Bak den følger det haugevis av album jeg ikke vil rangere. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Frances the Mute av The Mars Volta etter min mening verdens beste album . Det er 'dope', det er genialt, det er lidenskap, det er et lydinferno av dimensjoner, det er banebrytende, det er vakkert, det er progressivt, det er rått, det er fusion, det er perfeksjon, det er gull, det er et mesterverk. Mange mange album jeg liker kjempegodt, men dette albummet tror jeg jeg elsker for mye. Endret 3. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Holypanzer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg synes at albumet "Denim and Leather" av Saxon er verdens beste Albumet er utrolig godt gjennomført og alle sangene er av høy kvalitet. Har aldri funnet en plate jeg liker så godt som den. Den er proppet med kule riff og en imponerende vokal Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ulver - Bergtatt - Et eventyr i 5 capitler Fanatisk bra album rått og hardt album Genial stemning og riff som sender deg inn i eventyrland Et must for alle metall hoder. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Om du kan svare på dette spørsmålet, har du en for liten musikksamling. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Herregud, kan man ikke slutte med disse type trådene Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 The Human Equation - Ayreon Aldri har jeg blitt så betatt og forelsket i ca. 100 minutt musikk. The Human Equation er ett konseptalbum hvor hovedpersonen ligger i koma og blir hjemsøkt av følelsene sine og sin barndom. Hver eneste sang er ett mesterverk. Kjedelige partier finnes ikke. Ikke nok med herlig musikk, tekstene er i verdensklasse. Å høre gjennom albumet fra start til slutt er som å se en spennende musical. Jeg vil også nominere: The Odyssey - Symphony X Ett herlig mesterverk fra ett av verdens ledende progressive metal-band. Deres beste album i min mening. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Verdens beste album? Ja, det er jo lett å velge. Mye bra. Liker The Wall og First and Last and Always (sisters of Mercy) godt. Men det beste er vel Some Girls Wander By Mistake, Sisters igjen. Hvorfor? Nei si det. 79 minutter med verdens feteste stemme, gode tekster og fine melodier er selvfølgelig en fin ting. Musikk kan ikke forklares, men det er god musikk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Herregud, kan man ikke slutte med disse type trådene 8994294[/snapback] Er helt enig. Benytt dere av denne fantastiske tråden isteden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493210 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg