Brakara Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Helt enig med OP. Latterlig. Og dumt. Jeg hadde glatt kjøpt både RE4 for Wii og Project Sylpheed for 360 hvis de hadde hatt tilsvarende pris her i Norge. Og med det menes selvsagt listepris tilsvarende $1=10NOK. Men når det er "budget" pris i USA, og vi må betale fullpris, så gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Dette blir for dumt... På det frie markedet er det ingenting som heter rettferdig. Tenk på det sånn som dette: ville dere forhindre amerikanerne i å få kjøpe spillet billigere fordi det ikke ville vært rettferdig ovenfor dere? Hva hvis det KUN var billigere i Norge? Ville dere avslå tilbudet fordi andre land ikke hadde samme tilbud? Microsoft selger spillene billigere i USA ene og alene fordi de har funnet ut at dette mest sannsynlig i den store sammenhengen vil gjøre at de hadde tjent mer penger. Hvis de hadde trodd at det samme gjaldt Europa hadde det samme tilbudet vært her også. Hvis Microsoft ikke hadde hatt denne mentaliteten, så ville de nok ikke vært i en posisjon til å selge dere disse spillene i dag; ihvertfall ikke på tilbud... Og dette kommer fra en som ville kallt seg selv en sosialist. Endret 4. juli 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
freke Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det virker ikke helt som du forstår hva som har blitt skrevet. Poenget er ikke at spill I USA er billigere enn de er i Norge, det er en no-brainer. Det er at Microsoft utnytter Europa (eller bare Norge?) med å selge "nice-price" (mangel på bedre uttrykk) spill til norske leverandører for full pris. RE4 til Wii er et veldig godt eksempel (som sagt tidligere. Dette er heller ikke et 360 spill, så det kan være Nintendo eller butikkene selv som er skurkene(?)). Spillet har en sterkt redusert pris, fordi spillet i bunn og grunn er det samme som ble lansert i 2005. Men vi nordmenn skal liksom betale like mye for spillet? Det er ikke rettferdig, samme hva slags perspektiv du har. Og selv om du (og jeg ) har råd til å kjøpe alle spillene vi har lyst på, er det ikke alle som har det. Og 100-150 kr for mye for spill blir fort en del hvis du kjøper like mange som jeg gjør 8997249[/snapback] Jeg tror ikke du helt skjønner, men det man må huske på er at vi ikke er samme marked som usa. Derfor er prisene våre to markeder får, ikke nødvendigvis sammenlignbare. Men det er nå en gang slik verden fungerer. Vi kjøper billige råvarer fra u-land (utbytting, langt fra rettferdig eller etisk riktig, men det er det vi bygger vår rikdom på), og selger det dyrt til andre markeder. Jeg skjønner at det er fånyttes å forklare deg dette, så jeg avslutter denne diskusjonen med å si; ja verden er et urettferdig sted, might makes right, og av og til får vi andre priser enn usa, afrika, australia... you name it. Life's a bitch, buy a helmet. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg tror ikke du helt skjønner, men det man må huske på er at vi ikke er samme marked som usa. Derfor er prisene våre to markeder får, ikke nødvendigvis sammenlignbare. 9001592[/snapback] Korrekt, og det er jo derfor vi allerede betaler en premium på spillene som har "samme" pris. Det vi reagerer på er at det nå forventes at vi skal betale ekstra på det igjen. Men du har helt rett, Microsoft, Nintendo og alle andre kan selvsagt ta hvilken som helst pris de vil for spillene sine. Men vi har da også like mye rett til å klage på dette. Og, ikke minst, la være og kjøpe disse spillene til ågerpris. Selv er jeg mest irritert over RE4, siden jeg hadde gledet meg til å skaffe meg den billige Wii-versjonen. Men dengang ei. Lenke til kommentar
freke Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Men vi har da også like mye rett til å klage på dette. Og, ikke minst, la være og kjøpe disse spillene til ågerpris. 9002437[/snapback] Du glemte ett alternativ: flytte til et marked som passer deg bedre. F. eks det nord amerikanske. Ulempen hadde jo vært at du hadde blitt snytt for forza 2 collectors edition. Men det er prisen de betaler for "budget price" på et spill Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå er vel Spillene til X360 sonefri, så da er det bare å importere. Fight the power! Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå er vel Spillene til X360 sonefri, så da er det bare å importere. Fight the power! 9003331[/snapback] Ikke alle, det er utgiverne av spillene som bestemmer om spillet skal være sonefritt eller ei. På www.videogamesplus.ca ser du hvilke 360-spill som er sonefrie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå