Gå til innhold

Trenger anbefalinger ifbm. ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med ny pc igjen.

Trenger noen kabitnett tips, gjerne et med litt bra utseende, og som har plass til 1, kanskje 2 ATI 2900 kort.

S-midi, eller om kanskje midi holder.

Det jeg lurer på, er hvor stor PSU jeg kommer til å trenge. Tenker å kjøpe et tilsvarende kort og benytte meg av crossfire når prisen dropper.

Forøvring kan jeg si at jeg kommer til å handle en sata2 disk, et lydkort, og en core2duo 6600 eller høyere. (relevant ifbm. PSU)

Og har de fleste psuer 2 kontakter til pci express?

Endret av shivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før noen kan hjelpe deg så burde du si hva du skal bruke pc'en til.

Emnetittelen var dessuten grusom, ta en titt på nettiketten.

Strømforsyning burde holde med 600watt. Jeg kan anbefale seasonic sine.

AMD har nok akkuratt like mange bugs som C2D, og jeg kan vedde mye på at du aldri vil oppleve dem i praksis

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Regner med at den skal brukes til spill.

Ville nok hatt mer enn 600w for sikkerthets skyld, kanskje 8-900w.

Det meste jeg har hørt om C2D har hvert positivt, sikkert hvert noen bugs som det er på alt, men du får uansett mer for penga med C2D enn AMD per dags dato

Lenke til kommentar

Det meste jeg har hørt om C2D har hvert positivt, sikkert hvert noen bugs som det er på alt, men du får uansett mer for penga med C2D enn AMD per dags dato

8993014[/snapback]

Hvorfor skal du ha 900w? Et komplett system med HD 2900 XT bruker ca 350watt. Og han skal ha to, det blir kanskje 500watt-550watt, ok, kanskje han trenger 650watt for å være på den sikre siden. Jeg har lyst til å se kjølesystemet til en pc som bruker 900watt.

Ett forslag fra komplett

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...31-9C43C7F057CC

Endret av micke090
Lenke til kommentar

8993014[/snapback]

Hvorfor skal du ha 900w? Et komplett system med HD 2900 XT bruker ca 350watt. Og han skal ha to, det blir kanskje 500watt-550watt, ok, kanskje han trenger 650watt for å være på den sikre siden. Jeg har lyst til å se kjølesystemet til en pc som bruker 900watt.

Ett forslag fra komplett

8993099[/snapback]

Jeg mente hvis han skulle ha to skjerkort

Lenke til kommentar

8993014[/snapback]

Ett forslag fra komplett

8993099[/snapback]

Jeg mente hvis han skulle ha to skjerkort

9006697[/snapback]

Er ingen vits å gå for 900watt da heller, er kanskje greit vis han skal klokke, med mindre så er det bortkastete penger.

Lenke til kommentar
husk at for best mulig ytelse på HD2900XT kortet så finn en strømforsyning med Pci-E 6pin og 8pin kontakt . og med to stykk av hver viss du skal kjøre crossfire

9009446[/snapback]

Okay.

Har du en og anbefale? En med 2 av hver. Står ikke om slikt på komplett blant annet, heller ei pdf dokumentene på nettsiden til "seasonic" f.eks.

Lenke til kommentar
husk at for best mulig ytelse på HD2900XT kortet så finn en strømforsyning med Pci-E 6pin og 8pin kontakt . og med to stykk av hver viss du skal kjøre crossfire

9009446[/snapback]

Okay.

Har du en og anbefale? En med 2 av hver. Står ikke om slikt på komplett blant annet, heller ei pdf dokumentene på nettsiden til "seasonic" f.eks.

9012671[/snapback]

annbefaler cooler master sine de nyeste av dem har iallefall 2 av hver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...