Grimrevenger Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei folkens, jeg har hatt telenor internett i 2 år nå, og har somregel vært svært fornøyd, men nå i det siste har jeg begynt og få en helt vill ping når jeg spiller (cod2,ET & Lotro) pingen varierer ifra 50-400 og jeg får hele tiden feilmeldinger om "Connection interuped", selv når dette skjer, måler jeg ennå at jeg får nesten 4000 kb/s på itavisen.no sitt speedometer. jeg har trådløst nettverk, og har hatt det samme opsettet i 2 år, jeg har forsøkt og bytte passord men til ingen nytte, signal styrken inn fra den trådløse ruteren er ca: 50 prosent... Jeg har ringt og snakka med telenor, men det var ingen hjelp og få.. noen gode råd? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Sjekk linken min om tips og se på WLAN. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har et tips om en type server jeg og endel andre savner.En server med RIFLES Only, altså No AWP eller våpen med scope, og FF = Off. Har ikke funnet en slik server med god nok ping. Håper dere har lyst til å lage en slik server. 8987436[/snapback] prøv og koble deg til med kabel, hvis ikke det funker skikkelig da kan det være noe med ombygginga til telenor kansje? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Bare gi opp abbonementet ditt! Hvis du har lest de siste dagene så har Telenor gått ut av NIX'en DVS De vil ha kontroll over hva du gjør så jeg råder deg til å biokotte Telenor heretter! Gå over til GET eller noen andre leverandører! Nej til Telenor! Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 jeg prøvde med kabel, og det funka som bare det! det jeg lurer på: skal pingen ha noen effekt av hvor kraftige signaler jeg får fra ruteren? jeg har brukt litt tid på og sjekke, og signalene varierer fra 25-55% vil jeg da ha mye dårligere ping en hvis jeg hadde f.eks 90%? eller er det kanskje den trådløse ruteren som byr på problemer og sakker ned linja P.G.A noe feil på ruteren? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Gjør som det her: start-->kjør--> skriv cmd og trykk enter, da kommer det et svart vindu opp der skriver du: ipconfig og trykker enter---> så ser du på default getaway så skriver du ping <ip som stod bak default gateway> da ser du hvor høy ping du har til routern. Edit: sjekk også ut linken som la7dfa har i siggen direkte link! Endret 3. juli 2007 av hiper Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) I stedet for å lure på om pingen varierer så kjør heller ping mens du sjekker. PING 192.168.1.1 -T vil gi deg en strøm med ping mellom PC og router (hvis adressen jeg skrev stemmer for deg). Problemet ditt kan forresten også komme av mye støy på kanalen du bruker. Prøv å bytt kanal og se om det hjelper. Prøv f.eks kanal 1 og 13. Endret 3. juli 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Gjør som det her: start-->kjør--> skriv cmd og trykk enter, da kommer det et svart vindu opp der skriver du: ipconfig og trykker enter---> så ser du på default getaway så skriver du ping <ip som stod bak default gateway> da ser du hvor høy ping du har til routern. Edit: sjekk også ut linken som la7dfa har i siggen direkte link! 8992801[/snapback] ok, jeg gjorde og fikk opp følgende: svar fra 192.168.1.254: byte=32 tid=11ms TTL=255 svar fra 192.168.1.254: byte=32 tid=3ms TTL=255 svar fra 192.168.1.254: byte=32 tid=17ms TTL=255 ps. jeg aner ikke hva det betyr Forresten så har jeg en Jensen air:link WBR 6911 ruter. Jeg prøvde og følge guiden til La7dfa, med og stille på WZC, den stod på manuel, prøvde både og sette den på automatisk og deaktiver, eneste forskjellen jeg merket er at jeg kan bruke WZC til og finne og connecte til trådløse nettverk, noe jeg ikke har kunnet gjøre tidligere P.G.A det driveneren til mitt trådløse nettverkskort ikke ville tilate det, jeg stilte WZC tilbake på manuel siden jeg ikke merka noen forskjell så akkurat det du skrev om og bytte kanaler, jeg kan se at jeg bruker kanal 11 atm, men jeg vet ikke hvordan jeg bytter.. kunne ikke finne noe i guiden din, jeg prøvde også den commanden din hvor pingen blir sjekket hele tiden, jeg fikk kun opp: svar fra 192.168.1.102: Byte=32 tid=1ms TLL=128. 192.168.1.102: var ipen jeg måtte bruke, den du ga meg fungerte ikke! Endret 3. juli 2007 av Grimrevenger Lenke til kommentar
hiper Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ok ta opp en nettleser og skriv inn ip adressa du fikk på standars getaway i adressefeltet da kommer du til "setupen" av routeren, der må du skrive inn brukernavn og passord for så og gå inn og endre kanal, ligger vanligvis en fane som heter wlan eller wireless..... Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Bytta til kanal 13, og da så det ut som at alt ble mye verre, teste hastigheten på itavisen igjen, og nå fikk jeg 411 kb/s et ikke om det har noe med kanal bytte og gjøre? Nå tok jeg testen på både min stasjonære og bærbare, de sto nesten rett ved siden av hverandre, på den stasjonære fikk jeg inn 400 kb/s og på den bærbare 3500 kb/s nesten samtiding..... hjelp? :S..... Endret 3. juli 2007 av Grimrevenger Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Bare si opp Telenor abbn. ditt. Du vil snart merke det uansett når du da ikke får åpnet diverse internettsider! Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Snakk om å ha misforstått. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Pingen din er hvertfall dårlig. Når du spiller bør du ligge på 1-2ms mellom router og PC. Mulige løsninger er nettverkskabel, homeplug (over strømnettet) eller bedre trådløsutstyr (11n router). Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 tror dere det er det er den trådløse ruteren? eller kan det være mitt trådløse nettverkskort? uansett jeg har målt linjen ganske ofte nå, og den ligger sånn ca. der den skal.. selv om alt lagger som bare det... så det ser ikke ut som at problemet ligger der lengre... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har du noen nettverk irundt deg? evt. Hvilke kanaler kjorer de paa? skruff tror du har misforstaatt litt! :!: Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Har et annet nettverk som jeg plukker inn, det kjøres på kanal 6, atm bruker jeg kanal 1 Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Nei, samme som med kanal 11 (default) og kanal 13... nettet er skrekkelig dårlig... jeg har også fortsatt og måle farten hos IT avisen, den varrierer fra nesten 4 mb til 350 kb/s så jeg begynner og lure på om telenor fremdels er problemet, men dette begynner og bli sinnsykt frustrerende, er det noen som kan tenke seg hva som kan være galt?? er det telenor eller er det mitt nettverk? Endret 4. juli 2007 av Grimrevenger Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Ingen Flere som har noen forslag? jeg har fremdeles samme problemet... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kjøp deg en lang nettverks kabel så er alle problemer ute av verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå