Gå til innhold

Kjøpe bærbar pc...?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skriver dette innlegget for en kamerat som skal kjøpe seg en bærbar pc. Nå har han en gammel stasjonær pc som ikke virker noe særlig ettersom at den ble skadet i brann.

 

Han skal bruke pcen til å ha alle de sangene han har på den stasjonære + at den vil bli brukt til mye bilder. Det er derfor viktig at han har plass til dette.

I tillegg så vil den nok komme til å bli koblet opp mot trådløst nettverk. Han vil altså ha en ganske rask maskin og med en del lagringsplass.

Men vi har ikke så god greie på data så vi lurte på om dere kunne hjelpe oss med hva vi bør se etter i denne maskinen (hvor mye minne, prosessor, merke...+++)

 

Blir veldig takknemlig for svar. :) Alt er til hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han skal bruke pcen til å ha alle de sangene han har på den stasjonære + at den vil bli brukt til mye bilder. Det er derfor viktig at han har plass til dette.

 

Kan du sie noe om hvor mye det er snakk om? Har han 10, eller 500GB musikk?

 

Men vi har ikke så god greie på data så vi lurte på om dere kunne hjelpe oss med hva vi bør se etter i denne maskinen (hvor mye minne, prosessor, merke...+++)

 

Skal den brukes til noe annetn enn musikk? Skal det spilles elns?

 

And last but not least - har han et budsjett?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Han skal bruke pcen til å ha alle de sangene han har på den stasjonære + at den vil bli brukt til mye bilder. Det er derfor viktig at han har plass til dette.

 

Kan du sie noe om hvor mye det er snakk om? Har han 10, eller 500GB musikk?

 

Men vi har ikke så god greie på data så vi lurte på om dere kunne hjelpe oss med hva vi bør se etter i denne maskinen (hvor mye minne, prosessor, merke...+++)

 

Skal den brukes til noe annetn enn musikk? Skal det spilles elns?

 

And last but not least - har han et budsjett?

8992389[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvor mye musikk han har. Jeg vet bare at det var snakk om tusenvis av sanger.

elns vet jeg ikke hva er så jeg kan ikke svare på om det skal spilles på pcen.

 

Han har ikke gitt meg beskjed om noe budsjett. Han ville bare vite hva han skulle se etter og burde ha i pcen slik at han kan følge med når det kommer forskjellige tilbud.

Lenke til kommentar
Første tommelfingerregel: Aldri kjøp noe annet enn Dell!

8996114[/snapback]

 

Det er faen meg det dummeste jeg har hørt hele uka. Crawl back under that rock of yours. :innocent:

8996127[/snapback]

I 2nd that.

 

edit: Trådstarter; sjekk laptop tilbudene på Siba, sett litt reklame her og der og det virker som gode tilbud.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...