mihcaoj Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Da var tiden kommet for innkjøp av et anlegg til den bærbare pcen min. Jeg har lyst på et anlegg med god/kraftig bass, gjerne 10 eller 12'(for film, trenger ikke sourround) i tillegg til at høyttalerene burde klare å spille av musikk med en relativt god kvalitet(alle toner). Jeg har ikke så god greie på anlegg og satser derfor på noe som ikke trengs allverden kunnskap på å rigge til, og jeg har sett litt på Logitech Z-2300 2.1, men ser at det har fått litt forskjellige kommentarer fra brukere. Budsjettet er max 2500kr. håper på kommentarer og gjerne noen linker til produkter MvH Joachim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) høyttalerene burde klare å spille av musikk med en relativt god kvalitet(alle toner).MvH Joachim 8992348[/snapback] Den klarer nok ikke spille alle frekvenser (la oss kalle det frekvenser i stedet for toner ). Da ville dette vært tidenes kjøp. Så vidt jeg vet finnes det ingen høyttalere som kan spille alle frekvenser. Bassen vil nok ikke kunne spille like dypt som en 15" Cervin Vega subwoofer eller like "høyt" som en B&W til over hundre tusen kroner. Det jeg er sikker på, er at anlegget du "har sett litt på" passer deg veldig fint. Uten å ha hørt anlegget tørr jeg påstå at lydkvaliteten er av det man kan forvente av et slikt anlegg og at bassen vil gi rom for litt buldring. Endret 3. juli 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Ok, takk for svar greia er bare det at jeg har en kamerat som har omtrent det samme anlegget og jeg kunne høre at den absolutt ikke taklet di lyseste tonene som var i en eller annen "Enya" låt - det skurret faktisk ganske intenst.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Muligens han som har sprent anlegget? Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Nei, det har vært slik hele tiden fra han kjøpte det(det var et 2:1 anlegg, 2 høyttalere og 1 sub) - subben var helt utrolig kraftig(tror det var en 10'), og høyttalerene var også utrolig bra, hadde det ikke vært for at det ikke fantes noen diskant(ihvertfall ikke egen "høyttaler" for den), ikke vet jeg. Kan dette faktisk være tilfelle? At Høyttalerene er ment for å se film og spille, og ikke høre på musikk? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg tror jeg ville sett litt på brukte høyttalere, evt. høyttaler pakker. Ikke kjøp Eltax, Dantax eller innen det. Det er ganske enkelt forklart drit. Som sagt. Jeg ville sett på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå