anarkisten Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Lurer på hvilke program som ripper CDplater til mp3 best ? Har brukt NeoAudio en del nå. Opplever mye hakking på låtene. Andre erfaringer ? Har hatt gode erfaringer med Audiograbber for noen år siden, vet ikke hva de står for nå. Hvilken bitrate bør jeg velge ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det er en god del tråder om dette i forumet. Jeg liker CDex. IMO, hold deg unna MusicMatch. Bruk lame eller OGG, og VBR eller CBR - minimum 192kbit stereo eller sjekk kvalitetsparametrene til enkoderene. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 http://www.cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 jeps, EAC er enkelt og bra. Personlig bruker jeg å rippe avi filene med dette programmet for så å bruke oggdrop for å mekke .ogg filer fra .wav (som tar mindre plass og har høyere kvalitet enn .mp3) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 EAC og LAME, det er vel opplest og vettatt at det er duoen som leder ann når det gjelder mp3-produksjon. AtW Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Eg liker best disse to som begge kan og bruke lame. Audiograbber og media jukebox 8.0. Har brukt de i mangen år eg er meget fornøyd. Audiograbber minne mye om audiocatalyst. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 EAC for å rippe og WinLame for å lage mp3 filene. Winlame kan også lage ogg-filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå