Gå til innhold

Tyverisporing hjelp E900

Anbefalte innlegg

Hei... Sitter og leser en test om tlfen min,en Samsung E900.

Da kom jeg over dette

Telefonen har også en ny funksjon kalt "Tyverisporing". Når denne er aktivert, vil telefonen sende en SMS med eget IMEI-nummer til et telefonnummer du selv har angitt når et nytt SIM-kort settes i telefonen. Denne informasjonen kan hjelpe deg å identifisere hvem som har stukket av med telefonen din, med tanke på at tyvens telefonnummer dukker opp i tekstmeldingen som sendes ut.

Noen som vet hvordan man aktiverer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kom jeg over dette

Telefonen har også en ny funksjon kalt "Tyverisporing". Når denne er aktivert, vil telefonen sende en SMS med eget IMEI-nummer til et telefonnummer du selv har angitt når et nytt SIM-kort settes i telefonen. Denne informasjonen kan hjelpe deg å identifisere hvem som har stukket av med telefonen din, med tanke på at tyvens telefonnummer dukker opp i tekstmeldingen som sendes ut.

8992237[/snapback]

Wow. Hvorfor finnes ikke dette i alle telefoner? Noe så genialt. Men noen som vet om det faktisk fungerer? Eller om man kan få dette som tillegsprogram.

(Beklager at jeg ble offtopic trådstarter, men var veldig innterresert i dette siden jeg har blitt frastjålet 3 telefoner)

Lenke til kommentar

Da kom jeg over dette

8992237[/snapback]

Wow. Hvorfor finnes ikke dette i alle telefoner? Noe så genialt. Men noen som vet om det faktisk fungerer? Eller om man kan få dette som tillegsprogram.

(Beklager at jeg ble offtopic trådstarter, men var veldig innterresert i dette siden jeg har blitt frastjålet 3 telefoner)

8992647[/snapback]

Det går bra vettu :) Det er jo genialt viss det faktisk fungerer. Da har du jo nr til tyven og muligheter for å finne han/hun.

Lenke til kommentar

8992237[/snapback]

Meny 9.8.9?

Mobile tracker (Menu 9.8.9)

When someone tries to use your phone with another

USIM/SIM card, the phone will automatically send the

preset tracking message to your family or friends. You

can check the phone number from which the

messages are sent and then track your phone. This

feature is useful when the phone is stolen or lost.

1. Enter the phone password and press <OK>.

2. Specify the following options:

• Mobile tracker: activate the Mobile tracker

feature.

• Recipients: specify phone numbers to which

you want to send the tracking messages.

• Sender: enter the sender’s name.

text.

3. When you have finished, press <Save>.

Lenke til kommentar

Er sånne ting lov i Norge? Tenker på personvern loven i Norge er veldig streng, jobbet med sikkerhet veldig lenge og vi kunne ikke sjekke hvem som hadde gått inn på ett auditorium og stjålet en prosjektor til 80,000kr pga personvern loven( da de som går inn må bruke adgangskort)

Lenke til kommentar
Er sånne ting lov i Norge? Tenker på personvern loven i Norge er veldig streng, jobbet med sikkerhet veldig lenge og vi kunne ikke sjekke hvem som hadde gått inn på ett auditorium og stjålet en prosjektor til 80,000kr pga personvern loven( da de som går inn må bruke adgangskort)

8996230[/snapback]

Kan ikke se hvorfor dette ikke skulle være lov? Det blir da ikke noe annerledes enn å video-overvåke privat eiendom, noe som er tillatt.

Forøvrig. Hvem er det som har sagt at dere ikke hadde lov til å sjekke adgangsloggen til auditoriet? Kan ikke se at dette skulle være noe annerledes enn å levere loggen fra et datainnbrudd til økokrim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...