another_visitor Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 er på utkikk etter en bærbar som kan erstatte den stasjonære maskinen min, den må holde til å spille dagens spill og helst være tildels oppgraderbar så den kan holde et par år fremover. Den må også ha DVI. Tenkte på rundt 15 000 men kan strekke meg til rundt 18K om det er verdt det, da mest med tanke på at den skal holde noen år. Grunnen til at jeg heller vil ha stasjonær fremover til spilling er pga plassmangel. Til nå er dette det beste alternativet jeg har funnet: Dell XPS m1710 http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...hsrsxps_m1710_2 - Core 2 Duo 2,16 Ghz - 2 GB RAM - Geforce Go 7950 GTX 512 MB DDR3 - WUXGA skjerm Dell har bekreftet at man kan få 1X 2048 MB RAM brikke slik at man kan oppgradere selv seinere, i tillegg kan skjermkortet byttes ut til 8800 el.l seinere. Så sålenge prosessoren holder burde denne holde noen år fremover skulle jeg tro. Er det evt verdt 1100,- ekstra for 7200 disk istedetfor 5400? Kommer til å drive med noe video men mest spill. Hva synes dere, er det evt noen andre maskiner jeg bør se på? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg ville anbefale Dell M1710 ja, den er extremt god, stille og ikke så alt for dyr =) Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det er planlagt nye xps modeller utover høsten, så hadde jeg vært deg ville jeg ventet De skal ha Dx10 kompitabelt grafikkort osv, så med den summen får du vel en ganske kraftig laptop Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 trenger den egentlig helst før høsten dessverre, det som er litt av problemet. Noen som evt har hørt noe om når de nye kommer, evt noen meninger om hvilke prisklasser de vil ligge i? Om de nye modellene er mye dyrere enn det XPS m1710 ligger på nå kan det kanskje fortsatt lønne seg å gå for m1710 i dag, og heller oppgradere skjermkort og ram seinere? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det er ikke fastsatt dato på den nye Xpsen enda, desverre. Bare ventet at den skal komme i høst/vinter. Jeg også venter fortsatt! Nvidia har heller ikke lagt ut 8800m på sidene sine eller offentligjort noe informasjon om det. Men de har derimot sluppet ut et nytt kort som heter 8700m, og dette skal være ca. like bra som 7950gtx eller litt bedre (etterdet jeg har hørt), pluss at det er DirectX 10 kompitabelt, noe som er et stort pluss. Her er en link: http://www.nvidia.com/object/geforce_8700m.html Noe annet å tenke på er at de har det nye Santa Rosa brikkesettet med mulighet for bla. Blu-Ray (dette er jeg ikke sikker på er mulig på den gamle). Jeg ville ventet på den nye Xps, men jeg har tiden til det. Og siden det står om så mye penger, vil jeg vente å se hva jeg kan få av de om et par måneder. Men det er et vanskelig valg, så du får bare tenke på hva som passer deg best Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 tror man kan ha Blu-Ray uten Santa Rosa chipset, den dyreste m1710'en lan hvert fall bestilles med Blu-Ray spiller. Mm, ikke lett å vente nei.. Spørsmålet er om den XPS m1710'en som selges i dag vil holde noen år fremover om man regner med å oppgradere skjermkortet seinere, prisen på den har jo falt en del. Damn, skulle bare visst sånn ca hva de nye XPS'ene vil ligge på, koster de en del mer enn dagens m1710 kan det være like greit å slå til nå. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Etter å ha spurt Dell på livechat, så sier de at de ikke har planlagt en ny XPS modell enda, og at det som ikke har blitt sagt fra Dell selv er bare tull. (Please gi meg en link eller bevis for å motbevise dette, siden jeg også sikler etter å få vite om en ny XPS Laptop med direct x 10 støtte! ) Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hva med de nye Rock pcene? Har ikke link nå, men de skulle visst ha komt med 8700 skjemkort, og skulle ikke være alt for dyr.. Fant linken anyways Rock pc Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Rock maskinene var også spennende ja, noen som har erfaringer med disse? Fordel at man sparer VAT når man bestiller fra Norge, da taper man ikke fullt så mye på tollen (dvs moms). Eneste er at de kanskje må sendes til UK om noe skjer, kan være litt tungvint. Men kjekt å se et fullgodt DX10 alternativ til Dell XPS spech'n Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvis jeg skulle bestilt meg data nå, så ville jeg mest sannsynelgi bestilt her fra Norge. Mye lettere hvis det skulle skje noe med dataen og du må levere den inn osv. Selv om Alienware og Rock er andre muligheter, men som blir en del dyrere å få til Norge pga. ekstra utgifter (moms eller toll). Jeg pratet også med dell live chat, og han hadde heller ikke hørt noe om de nye Xpsene, mens noen andre hadde fått en annen meldig. Du kan jo se på denne diskusjoenen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=789100&hl= Men at prisen på den nye Xps en blir litt stivere enn det prisen på dagens Xps er klart. Grafikk kortet er jo nytt og mer fremtidsrettet, pluss at det er litt kraftigere Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 poeng, spørsmålet er om det går an å oppgradere til de nye 8800 kortene i en XPS.. Dell skulle undersøke dette for meg men regna med at det lar seg gjøre, om det er mulig så kan det være greit å gå for en XPS m1710 med dagens pris og oppgradere til 8800 når 7950 GTX kortet ikke holder lenger. m1710 skal ha bra vifter o.l så holder forhåpentligvis noen år med en 8800 oppgradering etter hvert. Noen synspunkter på dette? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Helt sikkert greit å oppdradere gpu senere. Eneste minus er da at du ikke får Santa Rosa brikkesettet og at det blir litt ekstra utgifter når du må levere inn dataen for å skifte gpuen, samt at 8800m koster sikkert en del når det skal ettermonteres. Men hvis du først skal kjøpe dataen nå, så synes jeg det er et veldig pluss om du kan ettermontere 8800m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå