ronny-andre Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nå har det seg sånn at kjæresten min har en hybel i Bergen som hun skal tømme før utgangen av denne måneden (juli). Vi hadde derfor tenkt å leie en varebil så vi får med oss alt. Det er ikke så forferdelig mye, men en 32" widescreen-tv (ikke flat), en høy stålampe og noen esker. Med andre ord for mye for en vanlig personbil. Har sjekket litt priser, men det viser seg å være vanvittige leiepriser om man skal kjøre Oslo - Bergen - Oslo. Alternativet er jo å fly opp, og kjøre Bergen - Oslo, men det ser ikke ut til å bli noe spesielt billigere. I tillegg er det få som har fri km. Det rimeligste jeg har funnet hittil er flyttbillig.no, som leier ut for 600 kr døgnet med fri kilometer. Ulempen er at egenandelen er på 10 000 kr ved ulykke, og at hvis bilen stopper så er leietaker ansvarlig, og får ikke reservebil. Derfor lurte jeg på om det var noen som har erfaring med leiebiler til flytting, som både er rimelige, og har gode leieavtaler? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 http://www.studentbil.no/ er en bra løsning. Sett reklame på Bislett kebab. Har ingen erfaringer med de, dog. Men 595,- døgnet med fri kjørelengde og forsikring er BILLIG! Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Wow, det var utrolig bra. Flyttbillig.no hadde samme prisnivå, men de skulle ha masse i egenandel ved ulykke, det skal ikke studentbil.no ha. Takk Tee-Zee =) Lenke til kommentar
frrresh Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du må ALDRI finne på å leie bil fra flyttbillig.no. Jeg skulle flytte i starten av denne sommeren, så jeg reserverte en varebil fra siden dems noen dager før. Man må betale rett på nettet når man reserverer. Dagen før jeg skulle hente bilen ringte de meg opp og sa at bilen var på verksted og ingen andre biler tilgjengelig. Jeg måtte stresse med å finne et nytt sted på kort varsel. Men tingen er at jeg aldri har fått tilbake pengene jeg betalte for bilen. Nå er det snart 3 måneder siden. Har ringt i gjennomsnitt annenhverdag til kundeservice, men den er helt elendig. Enten er sjefen bortreist, eller så blir jeg spurt tlf nr mitt, slik at sjefen kan ringe meg opp. Har gitt nummeret mitt såå mange ganger, men de har aldri ringt opp ... Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 www.rentawreck.no ? Leide en hiace varebil der for et par år siden, mener å huske det ikke var så skrekkelig dyrt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Dra til en vanlig bilutleier og se på store varebiler. Jeg leide en slik Citroen Jumper en hel helg for 1000,- Den hadde plenty plass bak til å få inn sofa og seng og sånt. Bare å stable inn og kjøre selv. Hvis man ikke skal flytte 100 mil unna, selvsagt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 .. tråden er fra 2007. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 .. tråden er fra 2007. Ja, for den som faktisk leser innleggene er jo ikke det spesielt vanskelig å få med seg. Hvorfor ønsker du å opplyse oss om dette; er: a: spørsmålsstillingen irrelevant fordi folk ikke lenger ønsker å flytte på seg og sitt flyttegods på billigst mulige måte? b: svarene utdaterte fordi prisene og markedet har endret seg vesentlig etter at svarene ble gitt (i såfall, dersom spørsmålet fortsatt er interessant for forumleserne er det vel ikke negativt at tråden blir gjenopplivet slik at oppdatert informasjon kan spres?)? c: du en rakker som ikke har noe fornuftig å komme med, men som likevel ønsker å poste for moro skyld (egentlig ganske likt denne posten, med den forskjell at du klarer å få fram ditt poeng (hva det nå enn er) med et vesentlig mindre og mer kortfattet innlegg enn mitt)? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Du må ALDRI finne på å leie bil fra flyttbillig.no. Jeg skulle flytte i starten av denne sommeren, så jeg reserverte en varebil fra siden dems noen dager før. Man må betale rett på nettet når man reserverer. Dagen før jeg skulle hente bilen ringte de meg opp og sa at bilen var på verksted og ingen andre biler tilgjengelig. Jeg måtte stresse med å finne et nytt sted på kort varsel. Men tingen er at jeg aldri har fått tilbake pengene jeg betalte for bilen. Nå er det snart 3 måneder siden. Har ringt i gjennomsnitt annenhverdag til kundeservice, men den er helt elendig. Enten er sjefen bortreist, eller så blir jeg spurt tlf nr mitt, slik at sjefen kan ringe meg opp. Har gitt nummeret mitt såå mange ganger, men de har aldri ringt opp ... Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg. Jeg har derimot klart å spore opp nummeret til sjefen (send meg PM så skal du få det). Jeg har, for et par dager siden, sendt et varsel om tvistesak til både Flyttbillig og Test Gruppen AS (som har trukket pengene fra konto). Ikke at jeg regner med at jeg får pengene tilbake uansett, men det er prinsippet det står på for min del. Når det er sagt har jeg brukt Flyttbillig ved flere anledninger over flere år og aldri hatt noe problemer med dem, det kan dog virke som om seriøsiteten gikk ned etter at firmaet blei overtatt av Test Gruppen AS v. Kenth Pettersen i April i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå