cp-nilsen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Problemet her mister er at PARKERING PÅ JOBB IKKE ER EN PRIVAT FORDEL. Dermed er "fordels"beskatning helt bak mål- Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Uansett - "oh noes han har en fordel!" Please. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg har forlengst innsett at de fleste av dere aldri kommer til å bli enige med meg, og at dere ikke vil komme opp med en logisk begrunnelse for hvorfor dere har rett, som ikke etter mitt syn er relativt enkel å tilbakevise. Jeg hadde håpet at det skulle bli litt mer interessant da AtW dukket opp og så ut til å være uenig med meg, siden han er en av brukerene på forumet som etter min oppfattning har mest logisk sans, og begynte derfor å delta i tråden igjen. Siden han nå ser ut til å se saken fra min side ser jeg ingen grunn til å fortsette. Om jeg har misoppfattet AtW håper jeg han kan komme med et velbegrunnet innlegg om hvorfor jeg tar feil. Jeg lover i såfall å prøve å begrense den etter hvert nokså frustrerte drittslengingen 9180320[/snapback] Folk har vel forklart deg det flere ganger før, men du det er bare du som enten ikke klarer å forstå eller ikke vil forstå. Å parkere på jobben er ikke en privat fordel. Man nyter ikke godt av en parkeringsplass på jobben så lenge man ikke er på jobb. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Og jeg har vel forklart det på ganske mange måter nå, men det at man bare har nytte av noe i forbindelse med jobb utelukker ikke at at det skal skattes av. Det er bl.a. slike utgifter minstefradraget er ment å dekke. Siden det er her dere misforstår og ikke skjønner hvordan man skiller mellom det uansett hvordan jeg forklarer det, er det ikke så mye vits i å fortsette. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Gleder meg over slike forslag, begrensning av frynsegoder som dette er et bra tiltak, på tross av at det ikke blir så veldig populært blant folk flest. Syntes samfunnet skal være rettferdig, og jo dyrere det er å bruke bil jo bedre er det for miljøet Sykkel / Buss / Trikk / T-bane finnes alternativer til bil vettu Tror svært mange middelaldrene menn ikke hadde hatt så vondt av å sykkle akkurat. Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Gleder meg over slike forslag, begrensning av frynsegoder som dette er et bra tiltak, på tross av at det ikke blir så veldig populært blant folk flest. Syntes samfunnet skal være rettferdig, og jo dyrere det er å bruke bil jo bedre er det for miljøet Sykkel / Buss / Trikk / T-bane finnes alternativer til bil vettu Tror svært mange middelaldrene menn ikke hadde hatt så vondt av å sykkle akkurat. 9271301[/snapback] Nei det finns ikke alltid det. Mange bor utenfor Oslo og da er tilbudet ikke helt det samme. Her i Nord-Norge kan man f.eks ikke sykle på vinteren og kollektiv tillbud i en liten by som Bodø er ikke i nærheten av f.eks. Oslo. Jeg driver kiosk og betaler 2 plasser til mine ansatte. Det for at vi skal kunne holde de åpningstider som forventes av en Kiosk. Hvis de ansatte blir beskattet for disse så tror jeg at jeg vil få store ploblemer med å få ansatte til å jobbe hos meg. Det er jo som kjent knalhard konkuranse om arbeidskraften nå om dagen. Evt så må jeg redusere åpningstiden både på morgenen og kvelden. Og jeg må sile mer hvem jeg ansetter. Bor de på ugusntige plasser i byen uten fullgodt kollektiv tilbud så synd for meg. Endret 13. august 2007 av brg Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 @brg: Kan du ikke få noen ungdommer som ønsker jobb til å jobbe der da? Er da vel nok folk som ønsker å tjene litt penger i ungdomstida? Dessuten er det vanskelig å lage lover som passer til alle. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Dessuten er det vanskelig å lage lover som passer til alle. 9271479[/snapback] En god grunn til å være litt forsiktig med hva slags sære og lite gjennomtenkte regler man kommer drassende med. Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 @brg: Kan du ikke få noen ungdommer som ønsker jobb til å jobbe der da? Er da vel nok folk som ønsker å tjene litt penger i ungdomstida? Dessuten er det vanskelig å lage lover som passer til alle. 9271479[/snapback] 4 av 7 stillinger er beregnet på skoleelever, men de kommer seg ikke noe lettere på jobb enn oss andre. Går du kvelds skift så kommer du deg ikke hjem med buss. Så enkelt er det. Og du er uansett avhengig av å bo på en plass som har buss stopp innen normal rekkevidde. Noe som eksluderer 70% av befolkningen. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kjempeforslag. Jo dyrere det blir jo større sjanse er det for at folk kjører kollektivt fremfor egen bil! Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kjempeforslag. Jo dyrere det blir jo større sjanse er det for at folk kjører kollektivt fremfor egen bil! Bah. Hvorfor alltid straffe de som ikke gjør som staten ønsker, i stedet for å belønne de som gjør det? Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) @brg: Kan du ikke få noen ungdommer som ønsker jobb til å jobbe der da? Er da vel nok folk som ønsker å tjene litt penger i ungdomstida? Dessuten er det vanskelig å lage lover som passer til alle. 9271479[/snapback] 4 av 7 stillinger er beregnet på skoleelever, men de kommer seg ikke noe lettere på jobb enn oss andre. Går du kvelds skift så kommer du deg ikke hjem med buss. Så enkelt er det. Og du er uansett avhengig av å bo på en plass som har buss stopp innen normal rekkevidde. Noe som eksluderer 70% av befolkningen. 9271587[/snapback] Jaja, hvis man ikke er oppfinnsom nok til å finne på en løsning, så ja.. Da får man vel gå konkurs da. Dessuten er skattene så utrolig høye på parkeringsplassen uansett da? *EDIT* Er ment som tull, ikke seriøst. Har problemer med å tro at loven kommer til å gå igjennom uansett. Beklager at jeg ikke gjorde det tydelig nok Endret 13. august 2007 av Niddy Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jaja, hvis man ikke er oppfinnsom nok til å finne på en løsning, så ja.. Da får man vel gå konkurs da. 9273036[/snapback] Flotte saker. Vær så kreativ som mulig for å unngå myndighetens finurlige påfunn, eller gå konk. Og jeg som trodde Staten var til for og av folket, ikke omvendt. Endret 13. august 2007 av klilleng Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Dessuten er skattene så utrolig høye på parkeringsplassen uansett da? Staten bestemmer vel at verdien på en parkeringsplass er x tusen, og så blir det lagt til inntekten din på selvangivelsen. Men her er det vel så mye snakk om prinsipp som at man taper noen kroner. Parkeringsplass er ikke en frynsegode, det er en nødvendighet (for mange). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kjempeforslag. Jo dyrere det blir jo større sjanse er det for at folk kjører kollektivt fremfor egen bil! Mange ville faktisk foretrukket å reise kollektivt, men de gjør ikke det da: -det ville tatt uforholdsmessig mye lengere tid -ikke er praktisk gjennomførbart med fx. levering i barnehage -ikke mulig å komme tidsnok på jobb selv om de tar første buss på morgenen ( kjenner flere i Oslo-området dette gjelder for) -det finnes rett og slett ikke noe kollektivtilbud der de bor. Disse vil du altså straffe med ekstra skatt. Hvordan tror du de som rammes sparer inn pengene? -jobbe mere overtid? -snyte på skatten? -kjøpe mindre sunn mat? -kjøpe mere matvarer i sverige? -billig chartertur til syden istedenfor dyr norgesferie? -utsette skifte av bil slik at bilparken blir enda eldre og dermed enda mer forurensende og farlig? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jaja, hvis man ikke er oppfinnsom nok til å finne på en løsning, så ja.. Da får man vel gå konkurs da. Den politiske venstresiden ser det som sitt mål å gjøre livet så vanskelig som mulig for lovlydige borgere med gjennomsnittlig lønn. De vil ikke gi seg før hele befolkningen enten har blitt kriminelle eller går på sosialen. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Tror jeg burde ha skrevet at det var ment som tull i posten min, beklager. Trodde den smilien var nok Editer posten nå. ^^, Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Kanskje på tide å tørke støv av den gamle avataren, nå som det lakker og lir mot nytt valg: Edit: Alternativt denne: Endret 13. august 2007 av HilRam Lenke til kommentar
rakefisk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det er jo et glimrende tiltak. Ingen grunn til at folk skal ha slike gratis frynsegoder, verken i forhold til miljøet eller rettferdighet. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å innføre, sansynligvis står det i regnskapet til bedriften hvor mye det koster å kjøpe eller leie parkeringsplassen som blir brukt. Er ikke parkeringsplassen verd noe særlig er det selvsagt heller ikke noe stort frynsegode. 8992113[/snapback] Folk som kjører til jobb må. og betaler bom, bensinavgift, årsavgift, ekstremt dyrt vedlikehold på bil (pga kort kjøretur). Koster sikkert allerede 5 ganger kollektivt så hvorfor ekstraskatt? malplassert. Hindrer folk i å gjøre det de skal på jobb: jobbe. typisk SV å ikke skjønne bæra. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det finnes et utrykk for hva den sittende regjeringen prøver å innføre; Kommunisme. Vil derfor benytte anledningen til å oppfordre alle som har et ønske om å gjøre en ekstra arbeidsinnsats og tjene litt på det, uten å måtte dele overskuddet med sofagrisen i nabohuset, om å gjøre det de kan for å få fjernet den sittende regjering. Og angående topic: Som mange påpeker er dette en nydelig sjangse for å få folk til å gå over til kollektivtrafikk, noe som hadde vært strålende om så mye som 40% hadde i det heletatt hatt muligheten til å ta kollektivtrafikk til jobb. Dere som mener at dette lar seg gjøre; tre huet ut av ræva og se på landet du bor i. 90% av oss er avhengige av å kjøre bil til jobb, rett og slett fordi kollektivtrafikk ikke er tilgjengelig. (spar meg for "SÅ FLYTT TIL BYEN" kommentarer) Og da mitt spørsmål til dere parkeringsskatttilhengere: Hvorfor skal vi innføre skatter som bare går utover bygdenorge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå