tmbn Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Leste denne artikkelen i VG ( se nederst ang. TV tilkobling) http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=185325 Her skriver VG: Mange har en lcd- eller plasma-tv som de ønsker å koble en htpc til - optimalt sett gjennom en digital tilkobling; DVI eller HDMI. Det er imidlertid enkelte problemer knyttet til dette. Et problem er at enkelte tv-er ikke tar datasignaler via DVI eller HDMI. Dette bør man sjekke før man kjøper tv. Klart kan andre tilkoblinger benyttes, men det gir lavere kvalitet. VGA gir meget god kvalitet, men man mister da HDCP-støtten. Også komponent/RGB gir relativt god bildekvalitet, men igjen - ingen HDCP-støtte. Hva er betegnelsen for datasignaler igjennom HDMI ? Er det dette som er HDCP ? Hvilken betegnelse skal jeg spørre etter når jeg kjøper et TV for å være sikker på at TV støtter dette ? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 HDCP står for High-bandwidth Digital-Content protection, en standard utviklet av Intel for å beskytte digital materiale som overføres via DVI og HDMI. HDCP krypterer signalet mellom videokilden som f.eks DVD spiller eller satelittmottaker og den digitale fremviseren som projektor eller TV. Her kan du lese mer om HDMI og HDCP: http://www.dinside.no/php/art.php?id=313526 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Flere TV-er takler i dag digitale overføring av databilder bra (1:1 pixelmapping), og flere skjermkort støtter HDCP over DVI/HDMI - så er ikke veldig bekymret. Ikke glem at du leste dette på VG Endret 3. juli 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Ok! Så da er det HDCP teknologien jeg skal se etter + Pixelmapping. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå