XtaZ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Sony's Lost Exclusives Begynner å bli fin den lista der Gjennstår bare å se om Sony beholder MGS4 of FFXIII eksklusiviteten sin nå da EDIT: Kunne kansje ha lagt denne til på felles kategorien men den handler direkte om Sony sine tapte eksklusiver så jeg valgte å plassere den her. Endret 3. juli 2007 av XtaZ Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Synes denne passer i denne anledningen: Playstation has no fricking games Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Wired-bloggen som vil ha litt Digg og hits fra 360-fanboysene. :-/ Bra research for å finne en idiotisk grunn til at Sony mistet eksklusivitet for GTA, ikke engang Ken Kuturagi sier 'Nei takk' til en eksklusiv hvis Take 2 ønsker å GI dem eksklusivitet, uansett hvor laber kvalitet på spillet det er. Men kan godt hende han ikke mente Sony kunne betale pengene Take 2 krevde, men den artikkelen i Newsweek er latterlig. Men ikke like bra research når han hevder at alle spillene er japanske, og artikkelen handler om GTA-4 og Assasins Creed. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hele fanboy-diskusjonen til side (jeg har PS3 selv) - PS3 HAR skuffende lite eksklusiver sammenliknet med 360. Ser ut til at Microsoft har vært veldig bevisste på å skaffe seg MASSE eksklusive titler, mens Sony har blitt satt litt på sidelinjen... Synd! Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Wired-bloggen som vil ha litt Digg og hits fra 360-fanboysene. :-/ Bra research for å finne en idiotisk grunn til at Sony mistet eksklusivitet for GTA, ikke engang Ken Kuturagi sier 'Nei takk' til en eksklusiv hvis Take 2 ønsker å GI dem eksklusivitet, uansett hvor laber kvalitet på spillet det er. Men kan godt hende han ikke mente Sony kunne betale pengene Take 2 krevde, men den artikkelen i Newsweek er latterlig. Men ikke like bra research når han hevder at alle spillene er japanske, og artikkelen handler om GTA-4 og Assasins Creed. 8991661[/snapback] Da snakker han om Fatal Inertia, Beautiful Katamari, Virtua Fighter 5 og Devil May Cry IV. Og de er vel utgitt av japanske selskap alle sammen. Chris Kohler er seriøs, erfaren gamer og en god skribent. Han er blant annet med på mange av Retronauts podcastene fra 1up. Bare fordi noen skriver noe som kan oppfattes som negativt for Sony/PS3 behøver det ikke å være feil. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg synes det hele faller naturlig inn i puslespillet. De satser mer på 1. part denne gang og styrker sine egne rekker fremfor å spa ut moneyhats. Eksklusive titler koster sikkert mer enn det smaker med en så liten målgruppe som Sony har i PS3 per i dag. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Problemet er vel at målgruppen ikke blir noe større ved at alle eksklusivene forsvinner... så lenge alt uansett er tilgjengelig på XBOX360 vil folk fort kjøpe denne istedet siden den uansett er billigere, og vi andre sitter igjen med en forholdsvis pen og ripete støvsamler til 5000 . Neida, så ille er det så klart ikke, men det er ikke bra at Sony ser ut til å komme stadig mer på hælene i forhold til Microsoft. Personlig hadde jeg håpet at Sony skulle sette inn litt ekstra for å ta igjen forspranget MS skaffet seg med tidligere release, men så langt ser det ut til at 360 holder avstanden... Får se hva som skjer når PES, MGS og FF kommer ut! I tillegg kan nye versjoner av blant annet Singstar bli helt avgjørende, men da må helt klart prisen på PS3 ned! Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tror dog sony har insett nå at det er spillene som teller.. virker som om de har begynt å slenge penger rundt .. om kanskje litt i feil retning.. De har satset hardt på firstparty hittil, men at det svirrer rykter om en ps3 exclusive fra bioware og fra epic, samtidig som Haze er blitt minimum timed exclusive til ps3 kan bety at sony har begynt å satse litt harderere på third party også Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Eye of judgement, Singstar, The Agency, Ratchet & Clank, Uncharted, Warhawk, Heavenly Sword, Ninja Gaiden Sigma, Socom, Lair, Folklore og de tre store: GT5, FFXIII og MGS4. Pluss en haug med PSN-spill. LittleBigPlanet og Home er jo også spennende. Multiplattofrmtitlene Haze og Dark Sector utvikles med PS3 som hovedplattform. Jeg syns det ser ut som om Sony satser hardt på eksklusive titler. Man må jo se noen måneder fremover, ikke bare noen minutter, noe det virker som om enkelte gjør. I tillegg til disse spillene får vi jo også kose oss med dem som blir utgitt på begge plattformer. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Eye of judgement, Singstar, The Agency, Ratchet & Clank, Uncharted, Warhawk, Heavenly Sword, Ninja Gaiden Sigma, Socom, Lair, Folklore og de tre store: GT5, FFXIII og MGS4. Pluss en haug med PSN-spill. LittleBigPlanet og Home er jo også spennende. Multiplattofrmtitlene Haze og Dark Sector utvikles med PS3 som hovedplattform. Jeg syns det ser ut som om Sony satser hardt på eksklusive titler. Man må jo se noen måneder fremover, ikke bare noen minutter, noe det virker som om enkelte gjør. I tillegg til disse spillene får vi jo også kose oss med dem som blir utgitt på begge plattformer. 8992728[/snapback] Du har nok rett der. Siden jeg har vært ute av konsollscenen siden SNES er det mye jeg ikke vet om dette. Mesteparten av inntrykket mitt er egentlig på grunnlag av at hver gang det er en ny spillomtale eller -nyhet på forsiden på gamer.no er det alltid XBOX360/PC/Wii/DS eller hva som helst annet som ikke er PS3. Men, nå er vi vel riktignok i det vakuumet mellom releasespillene og de spillene som ble påbegynt etter at PS3 ble sluppet. Synes uansett det er litt bekymringsverdig at du bare har to eksempler på to spill som utvikles med PS3 som hovedplatform... er vel allerede flere ports enn det fra 360 til PS3? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Sony har ikke gjort annet enn å skuffe når det gjelder eksklusive titler i det siste. Men nå i det siste har det endelig dukket opp noen rykter om at PS3 skal få noe eksklusivt i RSS-leseren min. Foreløpig er det kun rykter og ikke noe håndfast, men det regner jeg med at vi får på E3 om ei uke nå. Vi får ta opp denne tråden igjen om 8 dager og se hva folk mener da Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 1 parts spill er ikke veien å gå for en anerkjent konsoll. Gamecube slet med få tredje parts spill og man ser hvordan det gikk. PS2 derimot hadde en bøtte, lastebil og et helt jordet med eklusive titler, i tillegg til gode 1 parts spill, noe som førte til konsollens gode salg. Tror Sony kan slite hvis de kun skal satse på 1 parts utvikling. Det er begrenset hvor mange ganger man kan bruke Kratos i et spill, f.eks. X360 spiser sin del av kaka og Wii tar sin del. Ser ut som Sony får nøye seg med rester og smuler en tid fremover. La oss håpe det ikke vedvarer da. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Aldri si aldri Bear^; Kanskje Sony kommer med "Kratos Kart", "Kratos Party" eller "Kratos Tennis" Så skal jeg prøve å være litt seriøs. Det er uten tvil kjipt for Sony at de har mistet mange eksklusive spill, noe som gjør at de mister/har mista mange kunder. Men tror nok at sjefene der har innsett problemet, og at de kommer med noen overraskelser på E3. Håper jeg iallefall. Ellers så ser det mørkt ut.. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Aldri si aldri Bear^; Kanskje Sony kommer med "Kratos Kart", "Kratos Party" eller "Kratos Tennis" Haha.. utrolig bra Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Aldri si aldri Bear^; Kanskje Sony kommer med "Kratos Kart", "Kratos Party" eller "Kratos Tennis" 8994159[/snapback] Hehe, sant nok. "Kratos kart" hadde jo gjort seg, med Krato, Atlas, Athena og hele gjengen fra God of War Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Trur nok at når Sony får maskineriet sitt igong, og får ut nokre skikkelige AAA spel (som det forøvrig er mangel på idag -- mi meining), så vil fleire 3. party utviklarar få opp augene for maskina, salet vil ta seg opp, og alt blir berre velstand. Det går berre litt treigare enn sikkert Sony, og me hadde rekna med. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 In a not-very-disguised jab at Microsoft, SCEA President Jack Tretton told PSM in the latest issue: "We have a very different approach to exclusives than some of our competitors. We don't buy exclusivity. We don't fund development. We don't, for lack of a better term, bribe somebody to only do a game on our platform. We earn it..." He went on to say... "Microsoft is too dependent on the third-party community, and Nintendo is too depended on first-party. We like to feel that we got a pretty good mix." http://radarnation.gamesradar.com/thread.j...=10685&tstart=0 Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Hva er egentlig definisjonen på first-party og third-party-spill? Utviklet av eller utgitt av? For Ratchet utvikles av Insomniac Games, Lair av Factor 5, Heavenly Sword av Ninja Theory, Socom av Slant Six Games og Folklore av Gaia/Game Republic. Uncharted av Naughty Dogs, som var suksessfulle lenge før de ble kjøpt opp av Sony. For ikke å nevne er Final Fantasy og MGS fullblods thirdparty. Forutenom dette er det en drøss av annonserte thirdparty-spill som er multiplattform. Jeg ser ikke problemet med for lite thirdparty. Det er mye støtte allerede, og det er jo vanlig at firstparty først viser hvordan ting skal gjøres. Endret 3. juli 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har de siste ukene sett 3-4 nyheter, minst, om at diverse selskaper jobber på eksklusive titler. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hva er egentlig definisjonen på first-party og third-party-spill? Utviklet av eller utgitt av? First party er vel sony selv.. second party blir vel insomniac osv.. som sony gir ut spillene for.. og third party er vel andre som utvikler og gir ut selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå