BakerHansen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Jeg lurer rett og slett på hva det engelske ordet Crystal Meth er på Norsk. Er et slags narkotika tror jeg. Tråden kan stenges om jeg har fått svar Endret 3. juli 2007 av _Magnus_ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 "Crystal meth er det mest vanlige navnet for metamfetamin, som er den sterkeste utgaven av amfetamin. Kalles også ice, krystall og tina. Kan både røykes, injiseres og sniffes." Tatt fra VG Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det er metamfetamin, og er et sentralstimulerende stoff. Det undertrykker bl.a søvnbehovet og stimulerer hjerte- og karsystemet. Det utivder også luftveiene, og er derfor et legemiddel som ble(blir?) brukt av personer med astma. Metamfetamin er veldig likt Amfetamin. For øvrig bør du ta slikt i Oversettelsestråden, denne finner du i språkdelen av forumet som heter "Språkspalten". Endret 3. juli 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Skal vist gå ann og få laga av lovlige ting man kan få kjøpt på apotekene i USA. De fleste har vell hørt om methcocks som smeller seg i filler. Ut ifra filmer som spun osv ser det ut til å være et veldig farlig stoff. Lenke til kommentar
jay_tee89 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det er metamfetamin, og er et sentralstimulerende stoff. Det undertrykker bl.a søvnbehovet og stimulerer hjerte- og karsystemet. Det utivder også luftveiene, og er derfor et legemiddel som ble(blir?) brukt av personer med astma. Metamfetamin er veldig likt Amfetamin. For øvrig bør du ta slikt i Oversettelsestråden, denne finner du i språkdelen av forumet som heter "Språkspalten". 8991310[/snapback] Det med astmamedisinen vill jeg gjerne ha noe kilder på!! Dont do drugs http://www.youtube.com/watch?v=zmmBwUUPVd8 =) Endret 3. juli 2007 av jay_tee89 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det er metamfetamin, og er et sentralstimulerende stoff. Det undertrykker bl.a søvnbehovet og stimulerer hjerte- og karsystemet. Det utivder også luftveiene, og er derfor et legemiddel som ble(blir?) brukt av personer med astma. Metamfetamin er veldig likt Amfetamin. For øvrig bør du ta slikt i Oversettelsestråden, denne finner du i språkdelen av forumet som heter "Språkspalten". 8991310[/snapback] Det med astmamedisinen vill jeg gjerne ha noe kilder på!! Dont do drugs http://www.youtube.com/watch?v=zmmBwUUPVd8 =) 8997428[/snapback] http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5647:4:::0:0 Jeg blandet sammen amfetamin og metamfetamin, men siden de har like egenskaper kan det være at det gjelder for metamftamin også. Les starten av avsnittet "Historie". Lenke til kommentar
jay_tee89 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ok ja meth og amf er to veldig ulike stoffer selv om begge er sentralstimulerende. og meth er like/mer avhenighetskapende som/enn heroin noe som ikke amf er i nærheten av.meth har alldri blitt brukt i noen type medisiner.=) http://narkoman.net/modules.php?op=modload...e=article&sid=2 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er metamfetamin, og er et sentralstimulerende stoff. Det undertrykker bl.a søvnbehovet og stimulerer hjerte- og karsystemet. Det utivder også luftveiene, og er derfor et legemiddel som ble(blir?) brukt av personer med astma. Metamfetamin er veldig likt Amfetamin. For øvrig bør du ta slikt i Oversettelsestråden, denne finner du i språkdelen av forumet som heter "Språkspalten". 8991310[/snapback] Det med astmamedisinen vill jeg gjerne ha noe kilder på!! Dont do drugs http://www.youtube.com/watch?v=zmmBwUUPVd8 =) 8997428[/snapback] Man lager vel Meth av vanlige lovlige apotekvarer som astmamedisin eller slankemidler (som inneholder ephedra) - pluss litt annet snadder (vil ikke poste komplett oppskirft, men Google er din venn). Meth er uansett regnet som farligere enn Amfetamin, da det er mye mer avhengighetsskapende og man blir helt "borte". Er vel et av de største stoffene i USA? Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Skyt meg om jeg tar feil men skal ikke ex egentlig inneholde MDMDA? edit: en snål liten leif Endret 4. juli 2007 av _Magnus_ Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 MDMDA er Meth er to veldig like stoffer. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Det gjør det fortsatt ikke likt. Man hører om Crystal Meth overalt og om hvor stygg det gjør deg over kort tid, hvor avhengihetskapende det er, at rusen er ekstremt god osv. Om alle som bruker ex hadde endt opp med å se ut som denne dama http://www.cityofalbany.net/police/img/meth.jpg Så hadde vi sett dem rundt oss hele tiden og det hadde vært mye mer utbredt. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Sårene er tydeligvis påført av skader som har skjedd som følge av miljøet hun havnet i, som igjen skjedde som følger av misbruket og avhengigheten. De har nok uansett plukket ut de verste personene på bildene. Jeg ser Cops nesten daglig der de daglig buster folk med alt fra Crack til Meth, og de ser gjerne helt normale ut. Lysstyrken på bildet osv. er også omgjort for å få henne til å se verre ut. Det kunne gjerne vært alkohol hun hadde brukt. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Det forandrer fortsatt ikke faktumet av at Meth ikke er et synonym for Exsasy. Les på wikipedia om du føler du vil motbevise meg. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er vel et standard skremselsbilde, akkurat som bildene av røykere som bleike gårhårede smålubne folk. De fleste som røyker ser rimelig normale ut. De fleste jeg kjenner som driver med stoff (Ecstacy, Amfetamin, Kokain og Hasj for det meste), på festbasis riktignok (henger ikke med tungt narkomane), ser ut som folk flest. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det forandrer fortsatt ikke faktumet av at Meth ikke er et synonym for Exsasy. Les på wikipedia om du føler du vil motbevise meg. 9005597[/snapback] Nei, men rusen ligner. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det forandrer fortsatt ikke faktumet av at Meth ikke er et synonym for Exsasy. Les på wikipedia om du føler du vil motbevise meg. 9005597[/snapback] Nei, men rusen ligner. 9005705[/snapback] Hvordan vet du det? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg leser meg fram til det. Men helst skal det nok erfaring til. Endret 4. juli 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå