Anborn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg trenger å vite hvilken kategori min duron 750 havner under? i386, i486, i586, i 686? Hvor kan jeg finne denne informasjonen? Anborn Lenke til kommentar
letmein Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ta en titt her. Vippa digicamet mitt på macro og snappa et bilde fra Elfa katalogen. Vet ikke om du blir noe klokere, men litt peil får du kansje.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 de betgnelsene døde for lenge siden men tipper 786 Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 K7-serien, som AMD Duron er i, regnes som 7. generasjon, altså noe i nærheten av 786, selv om de betegnelsene ikke lenger brukes. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hammer serien blir 886. Skikkelig nytting informasjon vi fikk der ja. :rolleyes: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Skikkelig nytting informasjon vi fikk der ja. Det har jeg da heller ikke sagt. Han spurt, han fikk svar. Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 I begynnelsen (Hmm...er det ikke slik bibelen begynner også?) hadde Intel registrert 286, 386 og 486 som et merkenavn. Men når Cyrix fikk medhold i retten om at tall alene ikke kunne beskyttes som merkenavn gikk Intel over til Pentium-navnet i stedet. Generasjonene som det er nevnt over er inviduelt for hver enkelt produsent. F.eks. brukte AMD bevisst generasjonsnummerering på sine CPU'er frem til Athlon-prosessorene. (Bl.a. K5, K6 og K7) Pr. i dag er alle prosessorer i vanlige PC'er basert på 386 arkitekturen (32bit). Hammer og Itanium er de første cpu-arkitekturene for konsumentmarkedet som er basert på 64bit teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå