Sky89 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Dette spørsmålet er sikkert stilt i en rekka andre tråder, men jeg spør på nytt uansett Hva er maks temperaturen på et 8800 gtx? I tillegg lurer jeg på hva man ikke bør ligge over under idl og load? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Dette spørsmålet er sikkert stilt i en rekka andre tråder, men jeg spør på nytt uansett Hva er maks temperaturen på et 8800 gtx? I tillegg lurer jeg på hva man ikke bør ligge over under idl og load? 8991241[/snapback] du bør vell begynne å slakke ned på overklokkinga når det ligger på 60-70 grader idle å 90-95 ved load. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Men hvilken temperatur er det jeg skal se på? Bruker Everest, og da har jeg jo temperatur GPU, GPU Diode, GPU Minne. Har lagt merke til at GPU Diode er den som er varmeste. Den ligger på ca. 65 grader mens GPU å GPU Minne er på ca. 55-60 grader. (er veldig varmt ute og på rommet (25 grader) for tiden) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Dette har ikke noe med GTX men mitt x1600pro tok kvelden her om dagen og før det lå kortet på 132 grader på load og 80 på idle uten at jeg klokket eller noe. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kortet skal vel i grunn tåle 130* C men det er jo ikke noe å anbefale å teste, GPU Core idle temp: 65 går fint det. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 OK Det jeg i tilleg glemte å si var at viftene er på minimum Lenke til kommentar
Megern Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Men hvilken temperatur er det jeg skal se på? Bruker Everest, og da har jeg jo temperatur GPU, GPU Diode, GPU Minne. Har lagt merke til at GPU Diode er den som er varmeste. Den ligger på ca. 65 grader mens GPU å GPU Minne er på ca. 55-60 grader. (er veldig varmt ute og på rommet (25 grader) for tiden) 8992675[/snapback] GPU-doide skal du se på. GTX kortene er designet for å kjøre 85-90 grader. Noe som mange ser som varmt. GTX tåler faktisk mer også, men fra nvidia er kjernen designet for ca 85-90 grader. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 klokk med ATItool husk å bruk den 3d greia for å få opp varmen og klokk til du treffer en 80-85 grader på core så slutter du klokkinga og starter på ramen og når ramen er ca det samme så slutter du Lenke til kommentar
Megern Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 klokk med ATItool husk å bruk den 3d greia for å få opp varmen og klokk til du treffer en 80-85 grader på core så slutter du klokkinga og starter på ramen og når ramen er ca det samme så slutter du 8998699[/snapback] Eller å gi seg vis man får artifacts (grafikkfeil),maskinen fryser eller restarter. Jeg pleier alltid å hoppe et steg tilbake når det gjelder 24/7 fra maks klokk. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 klokk med ATItool husk å bruk den 3d greia for å få opp varmen og klokk til du treffer en 80-85 grader på core så slutter du klokkinga og starter på ramen og når ramen er ca det samme så slutter du 8998699[/snapback] Eller å gi seg vis man får artifacts (grafikkfeil),maskinen fryser eller restarter. Jeg pleier alltid å hoppe et steg tilbake når det gjelder 24/7 fra maks klokk. 8999411[/snapback] men det er ikke veldig ofte det skjer på 85 grader load, jeg har helst sett det under 100-105 grader men de fleste gpu er stabile på 85grader load men det er også det høyeste jeg gidder å klokke meg til, har ikke råd til nytt ver gang jeg nesten har ødelagt pga varme Lenke til kommentar
Megern Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 klokk med ATItool husk å bruk den 3d greia for å få opp varmen og klokk til du treffer en 80-85 grader på core så slutter du klokkinga og starter på ramen og når ramen er ca det samme så slutter du 8998699[/snapback] Eller å gi seg vis man får artifacts (grafikkfeil),maskinen fryser eller restarter. Jeg pleier alltid å hoppe et steg tilbake når det gjelder 24/7 fra maks klokk. 8999411[/snapback] men det er ikke veldig ofte det skjer på 85 grader load, jeg har helst sett det under 100-105 grader men de fleste gpu er stabile på 85grader load men det er også det høyeste jeg gidder å klokke meg til, har ikke råd til nytt ver gang jeg nesten har ødelagt pga varme 9001260[/snapback] Det er ikke bare temperatur som bestemmer når kortet blir ustabilt. Klarer det ikke mer, så klarer det ikke mer. Samme med cpuer og overklokking. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 veldig sant, men har man et litt klokke villig kort så er det 80-85 som gjelder, for rom tempratur på sommeren kan bli en del høyere en vinteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå