ivanito Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har fått tilbud om å kjøpe en Honda Civic 85-modell (1.3l ), den er gått 130000km. Prøvekjørte den i helgen, gikk veldig fint, ingen problemer med den. Det er helt splitter nye sommer og vinterdekk til den. Prisen vil ligge rundt 8-9000kr. Det som er greit med den er at det blir en noenlunde lav forsikring + at den ikke sluker allverden med bensin! Det er jo en helt grei bil mener jeg, var litt uvant med choke greiene Det er litt smårust over det ene dekket, men dette er noe som kan pusses ned og fikses llitt. Spørsmålet mitt er litt forskjellig, er 9000kr verdt å betale for en slik bil? Og om noen kan hjelpe meg med et billig anlegg til den? Her er da "anlegget" i bilen, en gammel radio/kasettspiller! Og på døren er det noen høyttalere, jeg er ikke sikker på størrelsen, men jeg vet de må skiftes... Det jeg trenger hjelp til er hva jeg kan kjøpe av anlegg til den, tenkte å bruke rundt 3000kr hos bilradiospesialisten.no. Kan noen komme med tips/forslag? Vil batteriet kunne takle forsterker? Hva bør jeg gå for... Spiller, fronthøyttalere, 6*9 eller sub? evt forsterker? (de har jo en del pakkepriser hos bilradiospesialisten.no) Håper på gode svar, stusser på om jeg skal vente med å kjøpe bil til jeg har litt mer penger, eller om jeg skal slå til og heller bruke litt penger på ekstra greier til den... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ville nok ventet til jeg hadde mer penger ja... Men det er min mening... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nå var den sist EU-godkjent? Det er ett vesentlig spørsmål på slike biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Dette er en grei bruksbil, men vær obs på at dette er en av de minst kollisjonssikre bilene på markedet. Se tabell (vedlegg). Motor og drivverk holder bra, bortsett fra drivakslene som er litt svake. Bremsene er gjennomsnittlig bra. Hovedproblemet er rust i kanaler og spesielt i hjulbuer bak, samt at bilen har litt dårlige seter (for meg, vaffal..). Endret 3. juli 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Er bilen avskiltet? 8991750[/snapback] Bilen er avskiltet ja! Og den ble sist godkjent i 2005 men har ikke kjørt en km siden den ble godkjent... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Er bilen avskiltet? 8991750[/snapback] Bilen er avskiltet ja! Og den ble sist godkjent i 2005 men har ikke kjørt en km siden den ble godkjent... 8995452[/snapback] Det betyr absolutt ikke at den fortsatt er godkjent! Mye skjer med en bil som står i ro i 2 år. - Bremserør kan ha rustet i stykker - Bremseslanger kan ha morknet - Bremseskiver kan ha rustet litt for mye - Toppakningen i motoren har ikke godt av at bilen ikke brukes (morkner/tørker) - Oljen og kjølevannet har ikke sirkulert i motoren (mulig motoren kan ruste/korrodere innvendig pga det?) - And the list goes on... Få skilt på den før du kjøper evt. en NAF-test Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Er bilen avskiltet? 8991750[/snapback] Bilen er avskiltet ja! Og den ble sist godkjent i 2005 men har ikke kjørt en km siden den ble godkjent... 8995452[/snapback] Det betyr absolutt ikke at den fortsatt er godkjent! Mye skjer med en bil som står i ro i 2 år. - Bremserør kan ha rustet i stykker - Bremseslanger kan ha morknet - Bremseskiver kan ha rustet litt for mye - Toppakningen i motoren har ikke godt av at bilen ikke brukes (morkner/tørker) - Oljen og kjølevannet har ikke sirkulert i motoren (mulig motoren kan ruste/korrodere innvendig pga det?) - And the list goes on... Få skilt på den før du kjøper evt. en NAF-test 8996744[/snapback] Hei, ja det vet jeg! Skal ikke kjøpe den før den er blitt eu godkjent Men ellers noe jeg bør tenke på? Er veldig usikker... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Hvis du kjøper den, ta ihvertfall godt vare på den radioen. Den er sikkert veldig interessant for noen som har en sen 70- eller tidlig 80-talls bil og vil ha en tidsriktig radio. Sånn ellers kan jeg si at jeg kjenner en som hadde en 87 eller 89-modell Civic, og han var strålende fornøyd med bilen. Endret 4. juli 2007 av larschroe Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Er fortsatt veldig usikker... Hvis jeg bestemmer meg for å kjöpe den, skal jeg kjöpe den FERDIG eu godkjent, dette er jeg og selger enig om. Men hva er fordelene og ulempene ved denne bilen? Er den "lett" å mekke litt på? Finnes det noen som helst styling til den? (Liker ikke overstyling, men litt hadde ikke gjort noe). Noen som vet noe om utskifting av höyttalere? Hvis noen hadde hatt noen som helst erfaring hadde jeg värt strålende fornöyd.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette er en bruk og kast bil spør man meg og har du den i 2-4 år uten påkost så bør du være fornøyd. Å påskoste denne bilen noe særlig vil jeg kalle idioti da den ikke er verdt noe som helst lenger borstett fra en evt bruksverdi over noen får år. En Naf test er det minste jeg ville utført før kjøp av denne og helst at selger står for kostnaden av denne. Generelt problem med disse bilene er rust "mye" rust så få noen som har peiling til å gå skikkelig over den og da helst NAF. Jeg personlig ville kjøpt noe helt annet og kanskje lagt litt mer penger i kjøpet da dette er noe av det enkleste og kjedeligste å farte rundt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå