Viking2 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hei Jeg har et Microstar K7T266-Pro2 hovedkort og et Chieftech kabinett. Men jeg har et problem med viftesensorene på hovedkortet. Hvis jeg setter til sensorene i bios stopper maskinen å boote i post og forteller meg at cpuviften ikke kjører. *Inne i bios er ingen av fiftene registrert. Den sier o RPM på alle sammen. 1. Er det noe jeg har glemt å gjøre eller er mitt hovedkort ødelagt? 2. Hvis det er ødelagt, vil dette ha betydningen for vifter med temperaturstyrin? Jeg synes nemlig min komputer støyer lovlig mye( Orginal strømforsyning og Silverado CPU-kjøler) Mvh Viking Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-30 00:13, Viking2 skrev:HeiJeg har et Microstar K7T266-Pro2 hovedkort og et Chieftech kabinett. Men jeg har et problem med viftesensorene på hovedkortet. Hvis jeg setter til sensorene i bios stopper maskinen å boote i post og forteller meg at cpuviften ikke kjører. *Inne i bios er ingen av fiftene registrert. Den sier o RPM på alle sammen. 1. Er det noe jeg har glemt å gjøre eller er mitt hovedkort ødelagt? 2. Hvis det er ødelagt, vil dette ha betydningen for vifter med temperaturstyrin? Jeg synes nemlig min komputer støyer lovlig mye( Orginal strømforsyning og Silverado CPU-kjøler)MvhViking Hvilken BIOS-versjon kjører du? Prøv 3.2 eller 3.3, kan hende du unngår problemet. Sjøl har jeg disablet vifteovervåkning i BIOS, men den fungerer stort sett bra i "PC-Alert". Men det hender at den fusker litt der også! Ikke så veldig imponert av dette, MSI bør kunne løse dette!! Ellers fungerer kortet bra :smile: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2001-12-30 00:54 ] Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Kortet mitt var følsomt, vifta var nødt til å gi over 2700 O/min, ellers kom det alarm i oppstart om "ingen CPU vifte" og 2 valg: slå av eller ignorere og la PC gå uten kjøling. Skifta til versjon 3.2 av Bios der viftealarmen kan slås av, slik at alarmen i oppstart kunne unngås. Har sett andre snakker om ei nedre grense på 3500 til 4000 omdreininger før det blir fortalt at vifta er uten omdreining og da ute av drift. Lenke til kommentar
Viking2 Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg bruker bios 3.2 og har slått fra viftealarmen, men det er bare irriterende hvis det ikke virker. Jeg har prøvd med en "silent saturn2"( som jeg bytta), en Silverado, og strømforysningen. Ingen av disse viftene ble registrert i bios eller PC-Alert. Synes bare det er merkelig. Har dette invirkning på hastighetsstyring av intelligente vifter? (Vil en )vifte som er temperaturstyrt kjøre på full hastighet hele tiden hvis disse sensorene ikke virker eller er slått fra?) Viking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå