papirvann Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 er det lov å dele sanger fra urørt fritt på nettet til gud og allverden? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Man skulle jo tro det. Det er jo fri nedlasting av sangene. Og hovedgrunnen til at artister legger seg ut på urørt er jo at de vil ble hørt, så at noen deler musikken deres kan de ikke ha noe imot. Jeg velger og svare ja. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Så lenge du ikke tjener på musikken men deler den gratis skulle jeg tro at det er greit. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Så lenge du, som ikke har laget musikken selv, tjener penger på musikken noen andre har laget og lagt ut på Urørt eller ikke redistribuerer musikken under f.eks ditt eller noen andre sitt navn vil jeg tro det skal gå greit å dele musikken. Men skal du bruke musikken i f.eks en film, på ei nettside, o.l., ville jeg tatt kontakt med eieren av musikken og spurt om lov først. Selv om det ikke er klare lisensregler for musikken på Urørt gjelder fortsatt god folkeskikk Noen benytter seg også av forskjellige Creative Commons-lisenser. Endret 3. juli 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå