IntelAmdAti Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg ønsker å lage og komponere egne låter på PC, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Det jeg trenger, eller mangler, er et dugelig musikkprogram til å komponere musikk med. Programmet bør helst ha støtte for tilkobling til digitalt keybord vha. midi-tilkobling gjennom USB-kontakt på PC'en. I første omgang ønsker jeg å lage trance-låter, dette tenker jeg er det letteste stedet å begynne. Men jeg har på ingen måte tenkt å holde meg til bare en sjanger eller genre. Alt jeg trenger er forslag til brukbare programmer, så finner jeg brukerveiledning og "tutorials" på egenhånd som jeg kan gå gjennom. Dess mer allsidig programmet er dess bedre er det egentlig, men jeg kunne tenkt meg å lære et enklere og mindre komplisert program også. Omtrent som å bruke notisblokk til kladd og Word til innføring.. Dersom noen har god greie på dette er jeg interesert i råd og vink, hvis ikke finner jeg ut av ting etterhvert bare jeg får begynt en plass. Takker på forhånd for respons. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Mulig at du ikke tenker på et slikt program, men jeg prøver meg likevel. Audiacity http://audacity.sourceforge.net/ "Et fritt og gratis lydredigeringsprogram. Det kan spille inn lyder, spille av lyder, importere og eksportere formatene WAV, AIFF, Ogg Vorbis og MP3 filer og mer. Benytt det til å redigere dine lyder med funksjoner som Klipp, Kopier og Lim Inn (med ubegrensede angremuligheter), mikse spor sammen eller legge effekter på dine opptak. Innebygde effekter inkluderer Ekko, Forandre Tempo og Støyfjerner." Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Audacity er et godt gratisprogram til å redigere lyd, men ikke til å produsere musikk. Jeg har tidligere skrevet mine anbefalinger her Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Da har jeg notert de forslagene, tusen takk Skag1. Jeg begynner med Reason og har sikkert hendene fulle med det fremover. Audacity er et bra program, det har jeg allerede. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 kan også anbefalt deg reason. jeg syns det funker ganske bra til trance. og andre sjangere. har også testet ut fl studio og annet men reason faller mest i smak når det gjelder å lage sanger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå