marius90 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hei, jeg har nå dette året gått grunnkurs i Teknikk og industriell produksjon. Men et stykke utover i skoleåret så fant jeg ut det at å jobbe med store industrielle maskiner osv ikke er noe særlig for meg. (hadde fordypning i industrikmekaniker) Så før sommerferien så søkte jeg Produksjon og industriteknikk for å bli cnc operatør, for da kan jeg bruke pc istedenfor. Men er det noen her på forumet som arbeider som cnc operatør og kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe som det? Angrer egentlig ganske mye på at jeg gikk mekanisk, hadde jeg skulle søkt på nytt nå så måtte det blitt noe innen data siden det intereserer meg mye mer. Hvis jeg skulle ombestemme meg og heller starte på nytt og bestemme meg for å utdanne meg for å jobbe med noe innen data/it hva burde jeg da gjøre? eller hva burde jeg søke på? Aner ikke hva det skulle vært, men jeg er meget interisert i å lære om hvordan hardwaren faktisk fungerer, men å jobbe med software baserte ting hadde også vært gøy. Det er vel egentlig derfor jeg søkte cnc, for det er det nermeste jeg kommer it/data fra det grunnkurset jeg har gått nå. Så dersom noen kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe som cnc opperatør så hadde det vert kjempe fint. EDIT: ooops, så nå at jeg var litt rask med å poste denne, så denne ligger vel ikke i riktig kategori, dersom en moderator vil flytte den så er det bare å gjøre det. Endret 2. juli 2007 av marius90 Lenke til kommentar