cyclo Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Kjøpte ny mobil i dag, mannen i butikken drev på "jada, det funket feita det" (activetalk plus og venner), så kommer jeg hjem skriver "venner" til 1989 også funker ikke en dritt, funker ikke på activetalk, da ble jeg sur da! Man står ikke og lyger opp i trynet på noen, sjekker på nettet og alt, binder meg i et år på dette også funker ikke venner. Kanskje han er feilinformert, men jeg sjekket på internett, der står det selv, så tviler på han sjekket.. 9011263[/snapback] Det er faktisk grunn nok til å heve kjøpet. Dersom man grovt feilinformeres om produktet i butikken har man full rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Stemmer at det er en tillegstjeneste, funker på alle postpaid abo, (activetalk + funker fra august) 8991934[/snapback] Det er gratis å ringe til ALLE netcom kunder. Kjøpte ny mobil i dag, mannen i butikken drev på "jada, det funket feita det" (activetalk plus og venner), så kommer jeg hjem skriver "venner" til 1989 også funker ikke en dritt, funker ikke på activetalk, da ble jeg sur da! Man står ikke og lyger opp i trynet på noen, sjekker på nettet og alt, binder meg i et år på dette også funker ikke venner. Kanskje han er feilinformert, men jeg sjekket på internett, der står det selv, så tviler på han sjekket.. Men det funker fra august, det bør vel holde det, skal bare være takknemelig for at jeg fortsatt lever etter at forrige regning (mamma sin, min mobil knuste, brukte hennes for å ringe) kom på 10 000 og at jeg nå kan ringe gratis Jomfru post :!: 9011263[/snapback] Det fungerer på Active Talk. Det fungerer ikke på Active Talk Plus, som du sikkert tegnet i butikk. 2 forskjellige abo. Uansett så er det som cyclo sier, du har her anledning til å heve kjøpet, altså kansellere abokjøpet og levere tilbake telefonen, for så å få pengene igjen. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men det funker på activtalk plus i august sant? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er det ingen som har sagt noe om? Jeg har ikke lest netcom si det eller noe som helst, hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 NetCom har lansert vennetjeneste ja, og det er fullt mulig å bestille ved å ta kontakt med kundesenteret. Stemmer at det er en tillegstjeneste, funker på alle postpaid abo, (activetalk + funker fra august) koster 29,- per mnd og da ringer man gratis til alle som har netCom. 8991934[/snapback] Her står det da? Om ikke så leverer jeg inn mobilen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Her er det en forumbruker som slenger ut informasjon uten kilde på noe. Det kan godt hende han er ansatt i Netcom, og vet ting vi andre ikke vet, men det kan vi jo ikke være 100% sikre på . Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bare sånn til den saken om selgeren som ikke kunne noe. Jeg spurte en Elkjøp selger når k850i kom ut, om 5 dager sa han. Så drar jeg til Expert, Lefdal og nettet og sjekker. Kommer ikke ut før om en mnd, kanskje to-tre ca. Beklager off topic. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Er jo litt frustrerende da, når man kjøper en mobil uten at den har de egenskapene som selger sier den har, jeg spurte gjentatte ganger "funker det netcom friends på activetalk plus?" "jada, det funker på alle abo utenom youngtalk" også når han skrev inn bestillingen så la jeg til "ja, også sånn friends" "jada" Så dette er nok til å få kjøpet opphevet altså? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er rett og slett fordi den varen og tjenesten du bestillte ikke hadde et vestentlig punkt som selger sa den skulle ha. Altså har varen en mangel i følge forbrukerkjøpsloven. Dette har selger da et krav på seg om å rette - men det går ikke å rette en slik mangel som dette. Dermed har du krav på erstatning, eller pengene igjen dersom mangelen er vesentlig - noe den er. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men jeg ble jo bundet et år til abo, funker det å låse det opp sånn rett uten videre da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Heving av kjøp betyr kansellering av alle avtaler, altså fjerning av bindingstid og omgjørelse til det aboet du hadde fra før av, samt pengene tilbake. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ahh, klok mann du. eller dame Edit, takk for hjelpen Endret 5. juli 2007 av DP00 Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Allerede etter den 16. samtalen så har netcoms løsning blitt dyrere enn Chess sin. Men prisene for de forskjellige løsningene vil jo være ganske relative. Det som vil styre valget er jo hvor du har vennene/familien din. Har de fleste Netcom så er vel det lureste å selv ha Netcom med deres løsning. Det samme for Chess... osv. Evt få din familie/venner over til den operatøren med det beste tilbudet totalt. Lenke til kommentar
georgios Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 jeg vet at AT+ vil kunne ha vennetjenesten fra august, er ikke bare en random forumbruker som spytter ut feilinfo! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 jeg vet at AT+ vil kunne ha vennetjenesten fra august, er ikke bare en random forumbruker som spytter ut feilinfo! 9014824[/snapback] "Link or it didn't happen". Med andre ord gi oss kilde... a) Du er en random forumbruker (med bare 11 innlegg) b) Du spytter ut info du ikke bekrefter med kilde. Altså med andre ord, du er langt i fra en pålitelig kilde. At jeg sier jeg vet at månen er lagd av ost, betyr ikke at den nødvendigvis er det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 jeg vet at AT+ vil kunne ha vennetjenesten fra august, er ikke bare en random forumbruker som spytter ut feilinfo! 9014824[/snapback] Det er alltid trivelig med netcomansatte som gir ut inside-info de ikke har lov til . Det kan godt hende du har rett, men vi har null håndfast og gå etter. Og har du rett, så bryter du tipper jeg regler netcom har satt for deg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Allerede etter den 16. samtalen så har netcoms løsning blitt dyrere enn Chess sin. Men prisene for de forskjellige løsningene vil jo være ganske relative. Det som vil styre valget er jo hvor du har vennene/familien din. Har de fleste Netcom så er vel det lureste å selv ha Netcom med deres løsning. Det samme for Chess... osv. Evt få din familie/venner over til den operatøren med det beste tilbudet totalt. 9014430[/snapback] Husk det at her vil du ringe gratis til alle du ikke kjenner som har netcom også. Det er langt større odds for at en person du må ringe har netcom enn at han/hun har chess . Dermed sparer man penger ikke bare når man ringer til venner, men når man ringer til andre også. Lenke til kommentar
georgios Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Stemmer jeg er NetComansatt, men info om at+ gir vi ut til kunder over tlf om de ringer 05050 å spørr også, så er ikke akkurat hemmelig informasjon. har ikke noe link annet enn intermail, det legger jeg ikke ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå