unwill Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 I dag gikk jeg til en bekjent For å Fixe nettverket på PCen, det som er rart er at alt stemte jo egentlig, men den Fikk ikke kontakt... I enhetsbehandling så det ut som om nettverkskortet var ok. Men jeg Fikk aldri tildelt noen IP... Den bruker Forresten UiOs internett. Jeg har ikke så mye erFaring med hverken WinME eller UiOs nettverk, men jeg burde i det miste greie å "pinge" lokalt, noe som jeg ikke Fikk til. Jeg prøvde også å Få opp den WinME login med nettverksdomene, men Fikk heller ikke til. På TCP/IP og sånt så så alt greit ut, det var ikke bare Windows Logon, men den MicrosoFt client saken. Hva kan være galt da? Vet at WinME er teit og dum osv, men det er ikke min PC, jeg vil bare Fixe det enkelt... noen Forslag? P.S. Har innstallert nye drivere til nettverkskortet også... uten hell. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Read The Fine Manual og følge veiledningen for Win98? Sjekke kabelen (krysset/ikke krysset) og sjekke at den er plugget inn i rett kontakt? Og post litt mer info, takk. Mer enn en pc, lan, ruter osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå