Gå til innhold

8800GTX eller Crossfire

RC1

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et bra skjermkort til 4-5000,-

Har lyst på 8800GTX men tenkte at man kanskje kunne få mer ytelse for pengene om man valgte et par billigere kort i Crossfire.

Noen som har erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra det jeg har lest på nettet så virker det som om et Crossfire oppsett med Radeon X1950XTX i gjennomsnitt yter bedre enn 8800GTX.

Edit: uups... Crossfire edition av x1950 var visst litt dyrere enn jeg trodde... :p

Endret av RC1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg heller å gå for et 8800GTX

Da får iallefall like god ytelse, bedre i mange tilfeller. Du får støtte for DirectX 10, gode muligheter for å bruke andre OS enn Windows samt mindre strømforbruk.

Crossfire har samme svakhet som SLI. Det er ikke alle spill det fungerer optimalt i.

Lenke til kommentar

Da får iallefall like god ytelse, bedre i mange tilfeller. Du får støtte for DirectX 10, gode muligheter for å bruke andre OS enn Windows samt mindre strømforbruk.

Crossfire har samme svakhet som SLI. Det er ikke alle spill det fungerer optimalt i.

8990824[/snapback]

Evt. Kjøpe 2 8800GTS 320mb, men det er jo mer fremtidsrettet å kjøpe et 8800GTX evt. kjøpe et nytt et senere :)

Lenke til kommentar
Evt. Kjøpe 2 8800GTS 320mb, men det er jo mer fremtidsrettet å kjøpe et 8800GTX evt. kjøpe et nytt et senere :)

8993944[/snapback]

Hovedkortet mitt støtter kun Crossfire så vidt jeg vet.

Men ut i fra tester så ser det jo ut som at 8800GTX er rimelig heftig og at det greier å henge med i noen år....kanskje :p

Så jeg tror jeg kommer til å gå for et slikt skjermkort, og man kan jo alltids bytte til et SLI hovedkort hvis man finner ut at man vil ha 2stk. 8800GTX kort

Raptor]

Jeg visste ikke om det at noen spill ikke fungerer helt optimalt med Crossfire/SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...