rockeroff Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som vet hva dette kan skyldes? Interne mail går fint, å sende mail går fint, får kontakt med server utenfra med telnet, men det virker som Exchange "svelger" epostene som kommer utenfra. Det kommer ingen returmelding om leveringsfeil, men klientene får ikke tak i de.. Small Business Server og Exchange 03.. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Noen som vet hva dette kan skyldes?Interne mail går fint, å sende mail går fint, får kontakt med server utenfra med telnet, men det virker som Exchange "svelger" epostene som kommer utenfra. Det kommer ingen returmelding om leveringsfeil, men klientene får ikke tak i de.. Small Business Server og Exchange 03.. 8989672[/snapback] DNS eller firewall ? DNS må være korrekt også på "utsiden" så lenge man ikke bruker pop3 download da.. Og firewall må være åpen og/eller forwarde til exchange serveren. Tror vi trenger litt med info enn det du har kommet med til nå for å hjelpe deg videre. Hvordan er nettet og dns satt opp ? Er Exchange satt opp til å håndtere epost for det aktuelle domenet? system manager - recipients - recipient policies. Høyreklikk på "default policy" og velg properties. under "email addresses (policy)" trykker du på "new" og skriver @domenenavn.no (eller det som stemmer med det aktuelle domenet). Uten dette vil ikke exchange server godta epost som kommer frem til den.. Men først må selvsagt epost KOMME FREM til server da (dvs sjekk DNS og firewall/forwarding) Endret 2. juli 2007 av lohelle Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har du MX-record på domenet du forsøker å få mail inn på? Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Heisann! DNS er korrekt - den peker til et firma som "vasker" epost, der jeg kan legge inn ny IP jeg vil ha eposten videresendt til (som jeg har gjort). Brannmuren er åpen - jeg har testet med telnet utenfra, og kommer da rett inn på Exchange serveren. Default policy er også riktig innstilt. Jeg har en test-adresse som kun er på den nye serveren. Da jeg byttet IP hos "vaske"-firmaet og prøvesendte epost til den adressen forsvant den bare, mens det kom feilmelding om at kontoen ikke finnes da jeg prøvde før byttet. Endret 3. juli 2007 av rockechris Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Heisann! DNS er korrekt - den peker til et firma som "vasker" epost, der jeg kan legge inn ny IP jeg vil ha eposten videresendt til (som jeg har gjort). Brannmuren er åpen - jeg har testet med telnet utenfra, og kommer da rett inn på Exchange serveren. Default policy er også riktig innstilt. Jeg har en test-adresse som kun er på den nye serveren. Da jeg byttet IP hos "vaske"-firmaet og prøvesendte epost til den adressen forsvant den bare, mens det kom feilmelding om at kontoen ikke finnes da jeg prøvde før byttet. 8991885[/snapback] veldig merkelig. Kan det være "vaskefirmaet" som gjør noe med epost'en slik at den ikke blir tatt mot (pga policy som tidligere nevnt) Prøv å endre på domenenavnet under recipient policy og se om det kommer en annen feilmelding DA. Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected]) Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected]) 8992556[/snapback] Begge disse er såvidt jeg kan skjønne ok.. Ett spørsmål forresten - skal [email protected] og [email protected] stå i brukerprofilene? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected]) 8992556[/snapback] Begge disse er såvidt jeg kan skjønne ok.. Ett spørsmål forresten - skal [email protected] og [email protected] stå i brukerprofilene? 8993555[/snapback] .no (eller det som er korrekt) MÅ stå der. Jeg pleier aldri å fjerne .local om det står der fra før.. men tror ikke det må stå det. Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 .no (eller det som er korrekt) MÅ stå der. Jeg pleier aldri å fjerne .local om det står der fra før.. men tror ikke det må stå det. 8993568[/snapback] Det gjør ingen forskjell om begge står der i alle fall. Er det noe annet jeg kan sjekke? Noen instillinger som må gjøres? Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Vanligvis kommer slike feil av at det ikke er opprettet recipient policy for det domenet du vil ha mail til, dette MÅ du opprette i exchange, ellers så tror ikke Exchange Serveren at den skal motta mail for det akutelle domenet. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hva med å aktivere logging, og se hva den forteller deg? Har du testet å sende mail ved hjelp av telnet? Kan jo være at vaskedamen ikke router eposten videre slik hun skal. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg tenker også vaskedame. Hva med å endre primær MX rett til serveren som en test? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå