Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Interne mail går fint, å sende mail går fint, får kontakt med server utenfra med telnet, men det virker som Exchange "svelger" epostene som kommer utenfra.

Det kommer ingen returmelding om leveringsfeil, men klientene får ikke tak i de..

 

 

Small Business Server og Exchange 03..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva dette kan skyldes?

Interne mail går fint, å sende mail går fint, får kontakt med server utenfra med telnet, men det virker som Exchange "svelger" epostene som kommer utenfra.

Det kommer ingen returmelding om leveringsfeil, men klientene får ikke tak i de..

 

 

Small Business Server og Exchange 03..

8989672[/snapback]

 

DNS eller firewall ?

DNS må være korrekt også på "utsiden" så lenge man ikke bruker pop3 download da.. Og firewall må være åpen og/eller forwarde til exchange serveren.

 

Tror vi trenger litt med info enn det du har kommet med til nå for å hjelpe deg videre. Hvordan er nettet og dns satt opp ?

 

Er Exchange satt opp til å håndtere epost for det aktuelle domenet?

system manager - recipients - recipient policies. Høyreklikk på "default policy" og velg properties.

under "email addresses (policy)" trykker du på "new" og skriver @domenenavn.no (eller det som stemmer med det aktuelle domenet). Uten dette vil ikke exchange server godta epost som kommer frem til den.. Men først må selvsagt epost KOMME FREM til server da (dvs sjekk DNS og firewall/forwarding)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Heisann!

 

 

DNS er korrekt - den peker til et firma som "vasker" epost, der jeg kan legge inn ny IP jeg vil ha eposten videresendt til (som jeg har gjort). Brannmuren er åpen - jeg har testet med telnet utenfra, og kommer da rett inn på Exchange serveren.

 

Default policy er også riktig innstilt.

 

 

Jeg har en test-adresse som kun er på den nye serveren. Da jeg byttet IP hos "vaske"-firmaet og prøvesendte epost til den adressen forsvant den bare, mens det kom feilmelding om at kontoen ikke finnes da jeg prøvde før byttet.

Endret av rockechris
Lenke til kommentar
Heisann!

 

 

DNS er korrekt - den peker til et firma som "vasker" epost, der jeg kan legge inn ny IP jeg vil ha eposten videresendt til (som jeg har gjort). Brannmuren er åpen - jeg har testet med telnet utenfra, og kommer da rett inn på Exchange serveren.

 

Default policy er også riktig innstilt.

 

 

Jeg har en test-adresse som kun er på den nye serveren. Da jeg byttet IP hos "vaske"-firmaet og prøvesendte epost til den adressen forsvant den bare, mens det kom feilmelding om at kontoen ikke finnes da jeg prøvde før byttet.

8991885[/snapback]

 

veldig merkelig. Kan det være "vaskefirmaet" som gjør noe med epost'en slik at den ikke blir tatt mot (pga policy som tidligere nevnt)

 

Prøv å endre på domenenavnet under recipient policy og se om det kommer en annen feilmelding DA.

 

Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected])

Lenke til kommentar
Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected])

8992556[/snapback]

 

Begge disse er såvidt jeg kan skjønne ok..

Ett spørsmål forresten - skal [email protected] og [email protected] stå i brukerprofilene?

Lenke til kommentar
Så lenge trafikk kommer frem til rett server så er det vel "kun" recipient policy i utgangspunktet som skal begrense hvilke epost som blir forkastet eller ikke. Samt at under "email addresses" i brukerprofilen så MÅ riktig epost adresse være spesifisert (ikke bare [email protected])

8992556[/snapback]

 

Begge disse er såvidt jeg kan skjønne ok..

Ett spørsmål forresten - skal [email protected] og [email protected] stå i brukerprofilene?

8993555[/snapback]

 

.no (eller det som er korrekt) MÅ stå der. Jeg pleier aldri å fjerne .local om det står der fra før.. men tror ikke det må stå det.

Lenke til kommentar
.no (eller det som er korrekt) MÅ stå der. Jeg pleier aldri å fjerne .local om det står der fra før.. men tror ikke det må stå det.

8993568[/snapback]

 

Det gjør ingen forskjell om begge står der i alle fall.

Er det noe annet jeg kan sjekke?

Noen instillinger som må gjøres?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vanligvis kommer slike feil av at det ikke er opprettet recipient policy for det domenet du vil ha mail til, dette MÅ du opprette i exchange, ellers så tror ikke Exchange Serveren at den skal motta mail for det akutelle domenet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...