Space98 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Nå er jeg litt forvirret her. Jeg kjøpte meg et VapoChill PE kabinett og fikk det opp å kjøre. Jeg smurte sånn kjølepasta i soketen osv... Men en ting jeg har lurt meg grønn på. På noen sider står det at kjølepastaen er strømledende, og hvorfor skal en da smøre denne på beina til prosessoren??? Dette må da kortslutte hele greia hvis den leder strøm. Jeg har lett og lett etter en løsning, men den gang ei. Jeg trenger noe for å smøre på beina til prosessoren i mitt VapoChill kabinett. Noe som tåler ned til -35 grader. Men når jeg går på 3dfxcool.no så står det at den leder strøm. Jeg er totalt forvirret og famler i mørket her. Kan noen hjelpe meg å finne eksakt samme "smøring" for å ha på beina på prosessoren?? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 HVA? Har du brukt kjølepasta på beina på prosessoren? Er du ??? gal??? Brukte du AS3? Det er en fare for at den kan lede litt strøm ja, fordi det er sølv i den. Du skal ikke bruke kjølepasta på beina til preosessor, kjølepasta skal du putte på core på prosessor for å få best mulig kontakt mellom CPU og kjøler. Du må bruke vaselin eller noe annet ikke-strømledende fett. For eksempel denne. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 På noen sider står det at kjølepastaen er strømledende, og hvorfor skal en da smøre denne på beina til prosessoren??? Hvor i all verden har du dette fra? Jeg regner med at bein = pinnene. Nei, nei, nei! Fy! Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Den medfølgende pastaen er ikke strømledende. Les vår artikkel om Vapochillen, så ser du hva du skal gjøre: http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...l_pe/index.html Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Den medfølgene skal brukes på beinene/sokkelen og på CPU. Du kan bruke vanlig kjølepasta på toppen av CPU, men den kan krystaliseres pga av kulda. Lenke til kommentar
Space98 Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har brukt bare den kjølepasta greia som fulgte med kabinettet. Og i bruksanvisningen står det at den skal smøres på både beina og på oversiden av prosessoren. Det jeg er ute etter en en butikk som selger akkurat den samme pastaen som fulgte med kabinettet. Jeg vil være sikker på at det ikke slår kondens på saken. Og jeg sølte litt av pastaen bå bordet når jeg skulle smøre på prosessoren. (bare litt) og jeg trenger mer pasta. Hvor får jeg kjøpt samme type osv? 3dfxcool.no selger den ikke. For der står det at den leder strøm. Og ikke ta meg for å være dum. Jeg vet hva jeg gjør. Jeg bare får ikke tak i mer pasta :/ Og jeg trenger en kjølepasta som takkler ned til -35 grader (saken ligger på -15 til -20 grader vanligvis. Men for sikker hets skyld. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 kjølepastaen som følger med er ikke ledende, selv om det står (eller har stått) på innpakningen. den er der utelukkende for å forhindre kondens. et alternativ er silikonpasta, som fås på clas ohlson.. Lenke til kommentar
Space98 Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Nå fant jeg ut noe her. Jeg bestilte hos www.vapochill.com Men jeg må si dem har en pussig måte å presantere nettbutikken sin. Jeg lette over alt på sidene dems men fant ikke noe. Før jeg plutselig syntes d var noe merkelig med reklamen på sida. Klikka på den og da kom jeg inn i webshopen dems. Fant tuben som jeg trengte og bestilte. Dyrt men sjitt la gå Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå