Thomas Toget Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Har aldri skjønt meg på timings på ram... Er det noen som har lyst å forklare meg sånn i enkle norske ord? f.eks. Hva er best av 4-4-4-12 og 5.5.5.12?? Dette er noe jeg kan stille på i bios sant? Er det slik en overklokker ram?? føle meg skikkelig noob Endret 2. juli 2007 av thotved Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Heisann, rett etter jeg posta denne, så fant jeg faq-en om minne. . Leser gjennom no Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) For å hjelpe andre som kanskje har samme problem, bør du poste løsningen din her i tråden. I tillegg er emnetittelen din altfor dårlig - den sier ingenting om hva problemet ditt er, eller hva du har problemer med, og den må derfor redigeres. Endret 2. juli 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 ohh... kjeft av moderator har forandra overskrift.. svar på mitt eget spørsmål_: 4-4-4-12 er latency på ramen. dvs. hvor lang tid det tar før brikken er klar til en ny oppgave, lave tall er bedre og mer overklokkingsvennlige. Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har disse brikkene: OCZ Spec-Ops som vel har: CAS Latency: 5 tRCD: 5 tRP: 5 tRAS: 12 Kan jeg f.eks sette disse til 4-4-4-12 uten at det tar livet av brikkene? Og vil jeg merke noe forskjell i ytelsen? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det er bare å prøve, mulig du må gi dem litt mer spenning for at de skal kjøre stabilt. Pass på varmeutviklingen Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hva er de der tR greiene? Hva gjør de? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er forsinkelsene på tilgangstidene for minnet. Jo lavere forsinkelser(latency) jo bedre. Kvalitetsminne klarer lave forsinkelser på høye frekvenser(MHz) Les denne tråden for bedre forståelse av minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå