Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Colt

Anbefalte innlegg

Hei :)

En kompis av meg har en Mitsubishi Colt (veldig liten bil ja :p) og skal nå virkelig bygge anlegg i den.

Han har fra før av et pioneer oppsett. En headunit på 4x50W. 6"x9" bakhøytalere på 40W og 8-10" front på 50W (RMS).

Han har ikke så mye peiling på dette, ikke jeg heller egentlig, men jeg mener at det å forsterke fronthøytalerene og suben vil gi et bedre lyd-bilde enn å forsterke bakhøytalerene og sub. Dette er pga jeg føler at diskanten fort kan bli oversvømt av subben. (Har venner som har dette "oppsettet")

Jeg får igjennom jobben et ganske god deal på noen sony elementer. Men klarer ikke å finne noen forsterker med effekt nokk til to høytalere og suben. Så derfor tenker jeg å forsterke alle høytalerene + suben. Dette da med en 4x50W forsterker og en mono.

Dette er det jeg har funnet:

Mono forsterker

4x50W forsterker

15" Subwoofer

Jeg er enig at 15" er litt overkill til denne bilen, men det var så liten forskjell i pris. Har ikke diskutert dette helt endelig med eier at bilen, så mulig suben blir mindre ;)

Men hvordan ser oppsettet ut? Har jeg missforstått helt med effekt o.l.?

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at det er Sony jeg får tak i. jeg sjekka med tilsvarene komponenter, og dem kom 1500 over i pris. Dessuten, en kompis av meg har sony all the way, og det kommer bra lyd der :)

Når jeg snakker om watt, så tenker jeg på at forsterkerene klarer å driver høytalerene. Er ikke vits å kjøpe en forsterker som ikke klarer å utnytte høytalerene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234

- Må bare få skyte inn at dynabel sine elementer er veldig god lyd i, og ikke så værst på pris heller.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...