Nuffern Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Min AMD Athlon XP2000 (Palomino) har en Vcore på 1,84 ifølge AsusProbe. Er ikke dette litt vel høyt? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jo. Standard skal være 1,75V. Kan godt være at hovedkortet ditt mater CPU med for høy spenning som igjen gir høyere temp. Du kan jo prøve å stille ned VCore i bios, og kjøre opp noen testprogrammer mens du logger VCore. Hvis den ikke dupper under 1,70V eller blir ustabil, så har du en del å tjene på å sette den på den lavere spenninga. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Tror ikke det, kjører min XP2100 Palamino på 1.86 ifølge MSI's PC Alert. Ikke no problem så langt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Prosessor er som sagt av Palomino og ikke Thoroughbred, og hovedkortet mitt er ASUS A7V8X. I bios står Vcore innstilt på "auto". Nå virker det samtidig som om AsusProbe ikke er det mest nøyaktige måleprogrammet heller. Takker for tipsene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå