Amento Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Etter litt vurdering så har jeg bestemt meg for å gå for vannkjøling. Sommervarmen pluss gaming fører til at mitt EVGA 8800GTS går godt over 80 grader... Problemet er det at jeg er helt blank vår det kommer til vannkjøling, har lest litt om vannkjøling og slikt, men vet fortsatt ikke hvilke deler jeg skal gå for... Hvis noen kunne ha satt sammen et oppsett for meg så ville ejg blitt sinnsykt glad! Tenkte på rundt 4000 kr for det hele, vet ikke om det rekker langt, si ifra hvis jeg burde legge i litt mer. - Radiator (Den er vel veldig viktig ikke sant? ) - Vanntank - Slanger (Her skal man vel kjøpe Silikon eller Tygon-slanger...?) - Pumpe - CPU-blokk(AMD X2 AM2) - GPU-blokk(EVGA 8800GTS) Håper noen kan hjelpe meg litt på vei her! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Radiator: ThermoChill PA120.x(ta så stort som mogleg om du har plass) Vanntank: Smag og behag Slanger: tygon og silikon slange er meir fleskible slik at dte er lettare å jobbe med dei. pumpe: MCP655 eller den som likna på MCP355 som har modda topp? CPU-blokk: Swiftech agpgree GTX GPU-blokk: ? Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvis du overlever dansk så kan du jo lese denne nybegynnerguiden: http://www.coolerkit.dk/Product-promo.asp?id=7. Jeg synes den var god. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Takk for Guiden Monster, mye kjekt å vite der Tharshan, tusen takk for forslag til komponenter. Har du en nettbutikk som selger alle de delene også? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Tror vcore har det meste han nevner Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Skal jeg gå for denne GPU-blokka? Og btw, hva ligger den danske krona på for tiden? EDIT: Dette oppsettet viser et eksempel med en blokk. Hva med når man skal ha 2 blokker? Skal de bare stå rett etter hverandre da? Og en ting til. Vil et oppsett med de komponentene tharshan foreslo bruke mye strøm? Har en MIST 600W PSU, vil det holde? Endret 4. juli 2007 av Amento Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Du setter bare blokkene etter hverandre ja. En MIST 600W holder lenge, er jo bare pumpa som bruker strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå