Gå til innhold

Dine beste portrettbilder!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Best og best, det er hvertfall et par fotos.

For noen fantastisk særegne portretter. Jeg tenker da på de to første. Hvilken linse og brennvidde har du brukt på de? Eller er det Photoshop som har gjort mesteparten av grovarbeidet der?

Edit: Om jeg skal dømme på de to bildene, så tror jeg ikke Photoshop kunne gjort de utsnittene. Jeg antar at det er en ekstrem-vidvinkel-linse som har fått til "deformasjonene" på personen?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Effekten er nok ps arbeid. Riktig liker å bruke tid på pc'n :)

Hehe, jeg har sett det. Hva jeg mener om overdreven Photoshop'ing vet nok de fleste, men jeg kom, etter å ha sendt forrige innlegg, til at det ville vært vanskelige å få et slikt forvrengt perspektiv med Photoshop, og Riktig er vel mer glad i å mekke på farger og slikt (noe han også gjør bra) med PS. Uansett, det var spennende og litt uvanlige portretter han kom med. En interessant måte å ta portrett på.

Men en 10-22mm linse kan forklare enkelte ting ja. Men nå ble jeg faktisk litt misunnelig på mannen. Vel vel.

Lenke til kommentar
Effekten er nok ps arbeid. Riktig liker å bruke tid på pc'n :)

Hehe, jeg har sett det. Hva jeg mener om overdreven Photoshop'ing vet nok de fleste, men jeg kom, etter å ha sendt forrige innlegg, til at det ville vært vanskelige å få et slikt forvrengt perspektiv med Photoshop, og Riktig er vel mer glad i å mekke på farger og slikt (noe han også gjør bra) med PS. Uansett, det var spennende og litt uvanlige portretter han kom med. En interessant måte å ta portrett på.

Men en 10-22mm linse kan forklare enkelte ting ja. Men nå ble jeg faktisk litt misunnelig på mannen. Vel vel.

9220228[/snapback]

Han bruker mye tid i ps ja, men bildene blir ikke herpa, som mange her klarer på 2 minutter.

Lenke til kommentar

OT!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hovedsaklig er jeg fuglefotograf, noe som kan være et sjeldent syn på denne siden.

Og så ga du meg aldri noen ekspertkommentar på "Bootilicious Chick" - fuglebildet mitt.. Du kjente vel igjen arten?! :green:

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
Hovedsaklig er jeg fuglefotograf, noe som kan være et sjeldent syn på denne siden.

Og så ga du meg aldri noen ekspertkommentar på "Bootilicious Chick" - fuglebildet mitt.. Du kjente vel igjen arten?! :green:

9223914[/snapback]

Skal se om jeg finner bildet.

Bootilicious Chick sier meg ikke noe, da jeg aldri har giddet å pugge de engesle navna, (Har nok med latinske)

Post gjerne link...

Edit: jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf. Bildet i seg selv er ikke noe spesielt, kun rett eksponert.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

OT!

..har giddet å pugge de engesle navna..

Aldersfradrag! :mrgreen: {Bootilicious Chick} blir ca 'dame med megabra rompe'..

..jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf.

De er da fugler de også, eller må de kunne fly - for utfordringens del.. :)

Lenke til kommentar
OT!

..har giddet å pugge de engesle navna..

Aldersfradrag! :mrgreen: {Bootilicious Chick} blir ca 'dame med megabra rompe'..

..jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf.

De er da fugler de også, eller må de kunne fly - for utfordringens del.. :)

9225528[/snapback]

Høns regner som fjærfe, og ikke en norsk fugleart... de er tamme dyr, også kalt husdyr.

Lenke til kommentar
Prøvde meg på et par portrettbilder i går. Dette er helt nytt for meg, så det ble mest lek i PS.

9207904[/snapback]

Ingen har kommentert dette portrettet enda, men jeg vil nå iallefall si det er en av de desidert peneste sort/hvitt behandlingene så langt i tråden. Fantastisk fint toneomfang, og det pusher det veldig langt med tanke på mørkhet. Kontrastene er spot on, og øynene er jo et kapittel for seg selv- Det utbrente området fungerer helt greitt her i sort hvitt og balanserer egentlig ganske godt med helheten.

Om noe, skulle jeg nok kanskje ønske meg litt mer luft under den haken- Om du har noe mer å gå på så gjør iallefall et forsøk. Uansett synes jeg du skal ha kred for å ha turd å croppe såpass.

Tommelen opp.

P.S. (de øvrige konverteringene var ikke helt etter min smak- vær obs på at du mister fryktelig mye dybdefølelse når du forflater bildet slikt ved å justere de enkelte fargekanalene i S/H konverteringen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...