Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg tok ikke de to siste der.... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Best og best, det er hvertfall et par fotos. For noen fantastisk særegne portretter. Jeg tenker da på de to første. Hvilken linse og brennvidde har du brukt på de? Eller er det Photoshop som har gjort mesteparten av grovarbeidet der? Edit: Om jeg skal dømme på de to bildene, så tror jeg ikke Photoshop kunne gjort de utsnittene. Jeg antar at det er en ekstrem-vidvinkel-linse som har fått til "deformasjonene" på personen? Endret 6. august 2007 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Effekten er nok ps arbeid. Riktig liker å bruke tid på pc'n Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det hører også med at disse bildene er tatt på 10 mm, såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Det hører også med at disse bildene er tatt på 10 mm, såvidt meg bekjent. 9219580[/snapback] Riktig har/hadde vel en Sigma 10-20mm, eller var det canon 10-22? Tipper Sigma jeg... Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Riktig har/hadde vel en Sigma 10-20mm, eller var det canon 10-22? Tipper Sigma jeg... 9219657[/snapback] Må innrømme at jeg ikke er helt sikker. Men han har ihvertfall en av dem! EDIT: Riktig har Canon 10-22. Endret 6. august 2007 av kak Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Effekten er nok ps arbeid. Riktig liker å bruke tid på pc'n Hehe, jeg har sett det. Hva jeg mener om overdreven Photoshop'ing vet nok de fleste, men jeg kom, etter å ha sendt forrige innlegg, til at det ville vært vanskelige å få et slikt forvrengt perspektiv med Photoshop, og Riktig er vel mer glad i å mekke på farger og slikt (noe han også gjør bra) med PS. Uansett, det var spennende og litt uvanlige portretter han kom med. En interessant måte å ta portrett på. Men en 10-22mm linse kan forklare enkelte ting ja. Men nå ble jeg faktisk litt misunnelig på mannen. Vel vel. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Effekten er nok ps arbeid. Riktig liker å bruke tid på pc'n Hehe, jeg har sett det. Hva jeg mener om overdreven Photoshop'ing vet nok de fleste, men jeg kom, etter å ha sendt forrige innlegg, til at det ville vært vanskelige å få et slikt forvrengt perspektiv med Photoshop, og Riktig er vel mer glad i å mekke på farger og slikt (noe han også gjør bra) med PS. Uansett, det var spennende og litt uvanlige portretter han kom med. En interessant måte å ta portrett på. Men en 10-22mm linse kan forklare enkelte ting ja. Men nå ble jeg faktisk litt misunnelig på mannen. Vel vel. 9220228[/snapback] Han bruker mye tid i ps ja, men bildene blir ikke herpa, som mange her klarer på 2 minutter. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) OT! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hovedsaklig er jeg fuglefotograf, noe som kan være et sjeldent syn på denne siden. Og så ga du meg aldri noen ekspertkommentar på "Bootilicious Chick" - fuglebildet mitt.. Du kjente vel igjen arten?! Endret 7. august 2007 av Autodidact Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Hovedsaklig er jeg fuglefotograf, noe som kan være et sjeldent syn på denne siden. Og så ga du meg aldri noen ekspertkommentar på "Bootilicious Chick" - fuglebildet mitt.. Du kjente vel igjen arten?! 9223914[/snapback] Skal se om jeg finner bildet. Bootilicious Chick sier meg ikke noe, da jeg aldri har giddet å pugge de engesle navna, (Har nok med latinske) Post gjerne link... Edit: jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf. Bildet i seg selv er ikke noe spesielt, kun rett eksponert. Endret 7. august 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 OT! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ..har giddet å pugge de engesle navna.. Aldersfradrag! {Bootilicious Chick} blir ca 'dame med megabra rompe'.. ..jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf. De er da fugler de også, eller må de kunne fly - for utfordringens del.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 OT! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ..har giddet å pugge de engesle navna.. Aldersfradrag! {Bootilicious Chick} blir ca 'dame med megabra rompe'.. ..jeg er fuglefotograf, ikke fjærfe fotograf. De er da fugler de også, eller må de kunne fly - for utfordringens del.. 9225528[/snapback] Høns regner som fjærfe, og ikke en norsk fugleart... de er tamme dyr, også kalt husdyr. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 noen som har noe konstruktivt å si om portrettet jeg postet på forrige side? vil ikke briefe men når jeg arbeider hardt med et bilde og postet det inni denne bildekritikk tråden så håpet jeg på faglig respons Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Ho-ho. Olsen er skikkelig på krigsstien her nå...Det er mange andre også. Hvor gamle er dere egentlig? Endret 12. august 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Prøvde meg på et par portrettbilder i går. Dette er helt nytt for meg, så det ble mest lek i PS. 9207904[/snapback] Ingen har kommentert dette portrettet enda, men jeg vil nå iallefall si det er en av de desidert peneste sort/hvitt behandlingene så langt i tråden. Fantastisk fint toneomfang, og det pusher det veldig langt med tanke på mørkhet. Kontrastene er spot on, og øynene er jo et kapittel for seg selv- Det utbrente området fungerer helt greitt her i sort hvitt og balanserer egentlig ganske godt med helheten. Om noe, skulle jeg nok kanskje ønske meg litt mer luft under den haken- Om du har noe mer å gå på så gjør iallefall et forsøk. Uansett synes jeg du skal ha kred for å ha turd å croppe såpass. Tommelen opp. P.S. (de øvrige konverteringene var ikke helt etter min smak- vær obs på at du mister fryktelig mye dybdefølelse når du forflater bildet slikt ved å justere de enkelte fargekanalene i S/H konverteringen) Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 En liten påminnelse om ukens fotokonkurranse er vel på sin plass i en tråd som dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=810878 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå