Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i det siste hatt veldi svak linje når jeg er på nettet. Har kjørt noen speedometer tester og nedlstinga varierer fra 700 kbits helt ned til 32 kbits........ Opplastinga derimot er der den skal være... Jeg har Get Light 2000/350.

 

 

Jeg sendte mail til get og fikk dette til svar:

 

 

Vi har nå sjekket ditt modem, og målt dårlige signalverdier.

 

Det anbefales at følgende trinn for feilsøking prøves:

 

- Datamaskinen må være direkte tilkoblet modemet.

- Trekk ut strømmen til modemet.

- Sjekk kabelen fra modemet til tv-uttaket.

- Fjern t-ledd om dette brukes.

 

Hvis forbindelsen fortsatt er ustabil kan vi sende en tekniker for å se

nærmere på problemet.

For å kunne gjøre dette trenger vi imidlertid en tidsavtale. Vennligst

kontakt oss på telefon 02123, for å avtale tidspunkt.

 

Dersom vår tekniker ikke finner feil på teknisk utstyr levert av Get, men

feilen skyldes selvpåført skade eller bruk/ installasjon /konfigurering av

eget kundeutstyr vil du bli belastet 799,- for utrykning. Det vil i tillegg

kunne komme ekstra kostnader for materiell og timebetaling. Ditt nett er

fra tomtegrense (ved enebolig) eller koblingsskap i gang (ved leilighet) og

inn. Sjekk derfor nøye dine kabler og kontakter for muligens å finne feilen

selv.

 

 

Dette hjalp meg ikke et kvekk. Noen der ute som har peiling på hva som kan være galt? Jeg har ikke lyst til å måtte betale de griske(!) folka på get 800 kr!

Endret av Jokke OnO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du gjort alt ? rett på modemet bla bla bla? da er det sikkert svindel.. de gi deg svak linje med vilje, du klager, de sender en mann som skal fikse det, det orner seg, men 2 uker senere er samme proben tilbake, da har de sikkert slokna linja igjen, sender en mann som skal fikse det ?? men neida.. tilslutt koster dette deg minst 2000 spenn.. som med meg..

Lenke til kommentar

Hvis GET har målt dine signaler til å være dårlige så vil du så godt som garantert ikke bli belastet. Bare sørg for å koble PC direkte til modem(uten router, hub, switch osv.) og sjekk at coax kabelen ikke er skadet(hull i isolasjon eller knekk).

Endret av chriscandy
Lenke til kommentar

Jeg fikk dårlig fart fra GET før, var pga av eldgammel hub jeg brukte. Fikk tekniker tilsendt som ikke fant ut hva det var, betalte null.

Hadde også en tid der linja gikk ned konstant, det var grunnet billig t-split fra Clahs Ohlson.

 

Ellers funker linja akkurat som den skal. (28/1.5)

 

Sjekk router/switch/hub, t-split eller de vanlige tp-kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...