Tomk1 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har kjøpt meg data, for en stund siden og jeg kommer over 'problemet' at CPUen heter 'AMD Processor model unknown' Jeg har en AMD x2 6000+. Leitet litt rundt etter evt. driver eller noe som kunne renamed det (leitet bare litt.) Så lurer jeg på om noen andre har hatt det samme problemet? Jeg har vist om dette lenge, men da jeg skulle teste om jeg hadde god nok data for Age of Conan kom det -> Click!, altså god nok Ghz har jeg, men er jo dette 'problemet' da.... Er sikkert/kanskje dette som er problemet med Cool'n'Quiet som jeg ikke får til... Vil vell ikke si at dette er et seriøst problem, men hadde vært greit å få 'renamed' CPUen Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har kjøpt meg data, for en stund siden og jeg kommer over 'problemet' at CPUen heter 'AMD Processor model unknown' Jeg har en AMD x2 6000+. Leitet litt rundt etter evt. driver eller noe som kunne renamed det (leitet bare litt.) Så lurer jeg på om noen andre har hatt det samme problemet? Jeg har vist om dette lenge, men da jeg skulle teste om jeg hadde god nok data for Age of Conan kom det -> Click!, altså god nok Ghz har jeg, men er jo dette 'problemet' da.... Er sikkert/kanskje dette som er problemet med Cool'n'Quiet som jeg ikke får til... Vil vell ikke si at dette er et seriøst problem, men hadde vært greit å få 'renamed' CPUen 8988366[/snapback] Har du sjekket om den biosen du har støtter denne prossesoren eller at du må ha en spesiell versjons for at den skal registreres riktig ? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 AMD drivere: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...amdcpusetup.exe Dual core optimiser: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ities/Setup.exe AMD CPUINFO: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...es/CPUsetup.exe og viktigst av alt: Oppdater BIOS på hovedkortet. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Når du får "model unknown" så er det BIOS på hovedkortet som ikke leser prosessoren riktig, ja. BIOS-oppdatering vil hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Ny bios er nok tingen der ja. Biosen er helt sikkert datert før 6000+ ble lansert. Lenke til kommentar
Tomk1 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg har nesten ingen peiling på opptatere BIOS, jeg lastet.. (har hørt om noe flash 'greie') Gikk på ASUS sida fant hvd. kortet -> BIOS -> Lastet den nyeste... Jeg får en fil, 1401.bin, så sitter det stille xD Edit: Holder på å laste BIOS-Utilities -> 'ASUS PC Probe II V1.04.12 Install Program for Windows 2000/XP/2003 & 64bit XP/2003 & 32/64bit Vista.' Er et program eg trenger evt? Endret 2. juli 2007 av Tomk1 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har nesten ingen peiling på opptatere BIOS, jeg lastet.. (har hørt om noe flash 'greie') Gikk på ASUS sida fant hvd. kortet -> BIOS -> Lastet den nyeste... Jeg får en fil, 1401.bin, så sitter det stille xD Det går an å lese dokumentasjon. Lenke til kommentar
Tomk1 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hmm.. ok.. Endret 2. juli 2007 av Tomk1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har Asus P5N-E SLI Core2 Duo hovedkort. Og det følger med flasheprogramvare for Windows. Enklere kan det ikke bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå