Fruktkake Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jeg leste at DDR3 kom til å bruke mindre strøm. Men er det ikke slik at minne nesten ikke bruker strøm? Hvor mye strøm bruker en vanlig minnebrikke (RAM)? Redigert: La til en bokstav og et mellomrom, skrev dette i full hast. Endret 2. juli 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) For å være korrekt, så bruker vel de forskjellige typene minne omtrentlig like mye strøm (altså den korrekte meningen av strøm som i ampere). Forskjellen er at de nyere minnetypene bruker lavere spenning for å oppnå de samme resultatene. DDR3 bruker mindre enn DRR2 f.eks. Jeg anntar dog at du egentlig spør om hvor mange watt de bruker, men det er litt vanskelig å svare på ettersom det kommer helt ann på om brikken er i bruk, og sikkert også hvor mange minnechipper det faktisk er på brikken. Alt i alt, så er effektforbruket av minnebrikker insignifikant. Jeg vil tippe det ligger på 2-5watt et sted avhengig av om det er load/idle og hvilken type det er. Mindre effektforbruk er jo dog alltid en god ting så... -Stigma Endret 2. juli 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå