Gå til innhold

HD rom eller vanlig?

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et helt idioti av et spørsmål, men jeg lurer på om jeg kan sette en HD dvd inn i dvd rommet mitt og spille den av med AnyDvd HD eller noe lignende program. Eller er det bare for HD filer?

Håper på seriøst svar selv om spørsmålet kanskje er ikke en av de smarteste xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HD DVD er et plateformat, primært påtenkt til film.

med andre ord: Ja, du kan kjøpe en HD-DVD rom til PCen.

skal somregel følge med program som støtter HD dvd.

8988227[/snapback]

'

Spørsmålet hans var vel mer "kan jeg spille av HD-DVD med ett DVD drev?".

Jeg mener og ha lest at enkelte hd-dvd`r kommer som en kombo plate, dvs hd-dvd på den ene siden og dvd-versjonen på den andre. Om Hd-siden kan brukes i en vanlig dvd-leser vet jeg ikke, selv om jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Dette er sikkert et helt idioti av et spørsmål, men jeg lurer på om jeg kan sette en HD dvd inn i dvd rommet mitt og spille den av med AnyDvd HD eller noe lignende program. Eller er det bare for HD filer?

Nei, du vil trenge en leser for PC'en som kan lese platen som HD filmen kommer på. Normalt sett selges HD-filmer på etav de to nye formatene: Blue-ray eller HD-DVD. Avspilleren (altså den fysiske leseren i PCen) må støtte det formatet du prøver å spille av, og en vanlig DVD-stasjon vil ikke kunne lese av disse to formatene.

Det er selvfølgleig mulig å brenne en HD-film over flere vanlige DVDer, og disse ville du kunne spille av, men som sagt selges filmer normalt ikke på denne måten.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...