Gå til innhold

Regler angående "cheating"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er lov i følge forumet og ifølge norsk lov.

Også lurer jeg egentlig litt på siden mange spill diskuteres her, hvorfor cheating ikke blir nevnt i reglene?

Det gjør det iallefall lettere for en moderator å stenge en slik tråd hvis dette nevnes.

Moderatoren er jo her for å håndheve regler.

Moderator-notis: Tråden er da korrekt.

Detaljer er klippet vekk, siden den andre moderatoren ikke godtok et eksempel på trådens emne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cheating, dvs bruk av ulovlige hjelpe middler er ikke noe som burde diskuteres.

Bruker du ulovlige hjelpemiddler for og få 2-3 flere kills, og for og få høyere KPD (Kill pr. Death) så er du like idiot som "Komiske Ali" (Informasjons ministeren til Sadam Hussein).

Cheater du på Norske servere (CSS) og blir tatt med VIDEO og STEAM_ID, så er det en plikt og banne vedkommende for life, er også derfor RADAR hjelper til med og banne cheatere innen CSS for life på samtlige bra servere i Norge.

Cheating er en UTING, burde ikke diskuteres noe videre enn det, selv om en diskusjon kan være sundt i ny og ne.

Sliter du med og spille bra på Norske servere, spill heller på utenlanske servere, hører at Tyskland har lavt snitt på sine spillere.

Om du ikke cheater, spiller fair og holder reglene, så er du mere enn velkommen til og spille på Hellfragger.no / Battlefiel.no

MVH

Fritz

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Joda, men det går på retten til å snakke om det.

Så lenge dette ikke bryter med regler der det snakkes om det, har man ikke noe man skulle sagt.

Tror du ikke fanboy Playstation forumet hadde fjernet xbox forumet hvis de hadde hatt lyst? :p

Selv om man ikke alltid liker det man ser/hører, kan man ikke alltid få det fjernet. ;)

Edit:

Dere må lage en regel, eller så er cheating lov.

Dette er ingen gråsone.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Dette er ingen gråsone.

8988035[/snapback]

Retningslinjane gir ikkje ei uttømmande oversikt over kva som ikkje er lov på forumet. Retningslinjane gir heller ikkje ei positiv avgrensing om du skulle tru det.

"Cheating" i multiplayerspel er forbode med bakgrunn i sedvane.

Lenke til kommentar

Edit:

Dette er ingen gråsone.

8988035[/snapback]

Dette stemmer ikke. Jeg vil referere til våre retningslinjer;

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60#15

#15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post.

Dette er mye avhengig av hvilken interne føringer som kommer. Om cheating o.l. bør nevnes spesifikt i retningslinjene vil bli tatt opp og vurdert i arbeidet med å "pusse opp" retningslinjene. :)

Lenke til kommentar

Cheating er ikke gråsone engang, bruker du ulovlige hjelpemiddler for og fremme ditt spill, dvs Score og KPD, så jukser du, derav så fortjener vedkommende som jukser, bann, dvs utestengelse av kontoen fra spill server på livs tid.

Dette er fast praksis i Norge, og takket være RADAR, så blir dette opprettholdt ganske bra i Norge.

Lenke til kommentar
Høres litt tynt ut.

8988333[/snapback]

Det er no ein gong sånn verda fungerer. Ikkje bare her på forumet, men og i rettspraksis på andre områder. I tillegg kjem og regelen Dotten viser til.

Det kan og vere verdt å nemne at det har fungert meir eller mindre utmerket til no.

Lenke til kommentar

Joda, for all del.

Men så kommer spørsmålet om cheating burde være ulovlig, Fin sikkerthet for moderatorene det du refererer til. Dog fører det til sinnsvakt lite hjelp hos brukerne, Ganske lite man kan gjøre når man har en regel som sier at det moderatorene sier er loven-selv.

Ta politikk da, akkurat det samme.

Hvis du ikke liker det, så ikke les det.

Så enkelt er det, du kan vel se hva jeg mener?

Real-life, kan egentlig ikke draes inn i diskusjonen heller.

Moderatorene kan ikke direkte sammenlignes med noe, for da blir moderatoren lovgivende, utøvende og dømmende makt. Kanskje en grunn for at dette ikke fungerer i RL.

Fleste parten bak forumet har vel også et forhold til spill, derfor blir det nesten som å la bukken passe havresekken.

For min del er det eeeegentlig likegyldig, dette er en prinsippsak.

jeg ville bare få frem det større bilde, men så er dette bare et forum. :wee:

Takk uansett.

Hva man "vil" og "bør" gjøre er alltid to sider av samme sak.

Lenke til kommentar

Stengte tråden grunnet at jeg ser ingen grunn som tilsier at Diskusjon.no skal tilby "guider" på å ta ibruk cheats i spill. Om det så er offline eller ikke.

Det er ingen som vil møte en jukser i CS, BF, etc. Og det tar jeg til følge, og stenger de trådene jeg mener bryter med normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Folkskikken din er basert på oppvekst, miljø, venner og interresser.......

8988467[/snapback]

At du synes det er greit å jukse i et spill, er ikke dermed sagt at andre føler det samme. Og jeg personlig betrakter det å følge reglene for folkeskikk. Selv om det ikke står i rettningslinjene at juksing er ulovlig, har Dotten forklart dette.

Lenke til kommentar

Ser du viktigheten av å rett til å ytre dine meninger selv om noen her i verden syns det ikke passer dem helt?

Faktisk, så kan jeg lage en diskusjon i politikk om akkurat det samme temaet.

Hvis det skulle hjelpe å få frem poenget mitt?

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Så du mener juksing skulle være greit?

8988502[/snapback]

Nope, men muligheten til å diskutere det må være greit.

Sett at vi skal følge prinsippene det norske samfunnet er basert på.

Spillene har sine måter å bekjempe dette på, jeg ser ikke helt din rolle i den delen?

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Det blir som med warez, en abstrakt diskusjon uten direkte linker må være lov.

8988537[/snapback]

Igjen forklarer jeg; mente at tråden spurte etter hjelpemiddler til å jukse.

På lik linje som det ikke er lov til å spørre etter cracks og warez på forumet.

Lenke til kommentar

tja det er mye som vi ikke kan diskutere her som ikke bryter norsk lov , men dog hw har en grei streng linje enkelte ting , vil man diskutere dette så finnes det greit med andre fora for det , men langt fra like aktive ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...